Resident Evil 7 - Stary dom: miotacz ognia, kamienna figurka i klucz wrony
Zdobywamy nową broń i odnajdujemy przedmioty, które umożliwią nam zyskanie składników surowicy.
Po rozwiązaniu przygotowanych zagadek i wyjściu z głównego domu, udaj się do przyczepy kempingowej nieopodal. Jest to twoje kolejne bezpieczne pomieszczenie, gdzie możesz zapisać stan gry i zarządzać ekwipunkiem w skrzyni. Na stoliku przy lampce znajdziesz też starożytną monetę.
Zaraz po wejściu do przyczepy zadzwoni Zoe, która opowie ci o surowicy, która znajduje się gdzieś w starym domu. Zostaniesz też ostrzeżony przed matką dziewczyny, którą miałeś okazję poznać na uroczystej kolacji powitalnej, gdy tylko opuściłeś pensjonat, pierwszą lokację gry. Trzymaj się prawej strony mapy, aż w końcu dotrzesz do starego domu. Przed wejściem do niego znajdują się skrzynie z przydatnymi przedmiotami.
Zdobycie miotacza ognia
Zaraz po wejściu do środka skręć lekko w lewo, a następnie w prawo, najbliższymi drzwiami. Obejdź pomieszczenie ignorując wszelkie robactwo i wejdź przez jedyne drzwi, a następnie skręć w prawo. Z tego pokoju wyjdź na kładkę na zewnątrz i przejdź na jej drugą stronę. W znajdującym się tam składziku odnajdziesz dyszę palnika, jedną z części miotacza płomieni.
Wróć do środka, a w pomieszczeniu o kształcie litery „L” podnieś mapę starego domu. Przejdź nim dalej do pokoju z rzutnikiem i wyjdź na taras dużymi drzwiami. W kuble na śmieci znajdziesz uchwyt palnika. Połącz ze sobą dwa przedmioty, aby uzyskać miotacz ognia. Jest to potężna broń, a także wsparcie w walce przed robactwem, ale paliwo do niego szybko się zużywa, a nie ma go aż tak dużo w okolicy. Staraj się być zatem oszczędny.
Na końcu kładki, gdzie zdobyłeś uchwyt palnika, odkryjesz kolejny bezpieczny pokój, więc radzimy zapisać stan gry. Jest tam również bardzo przydatny przedmiot - plecak. Pozwala on na noszenie większej liczby przedmiotów przy sobie.
Odnalezienie kamiennej figurki i klucza wrony
Udaj się do salonu. Jest to pomieszczenie na prawo od miejsca, w którym wchodziłeś do starego domu. Uporaj się z robactwem za pomocą miotacza, a następnie spal kokon znajdujący się nisko na bardziej oddalonej ścianie. Odblokujesz w ten sposób dostęp do piwnicy. Po drodze znajdziesz też tam starożytną monetę. W piwnicy zaś odkryjesz kamienną figurkę. Porozmawiaj chwilę z Mią, która zostanie porwana. Wróć z figurką do galerii, czyli pokoju z rzutnikiem.
Co ciekawe, po drodze spotkasz matkę Zoe, która rzuci w ciebie pająkami. Spal je miotaczem ognia, a następnie - ignorując kobietę i nie wdając się z nią w walkę - biegnij do wspomnianego pokoju z rzutnikiem. Tam wykonaj interakcję na drewnianym stojaku i dopasuj cień w taki sam sposób, w jaki robiłeś to z drewnianą figurką.
Spis treści: Resident Evil 7 - Poradnik, Solucja
Zobacz też: Resident Evil 7 - najlepsze bronie i zestawy naprawcze
Następnie: Resident Evil 7 - Stary dom: walka z Marguerite
Korbka do podnoszenia pomostów
Wejdź odblokowanym w ten sposób przejściem, ignorując przy tym sporą ilość robactwa. Trafisz w ten sposób do zniszczonej części domu. Pierwsze, co musisz zrobić, to trzymać się prawej strony, gdzie natkniesz się na dziurę w podłodze, na lewo od schodów prowadzących do góry. Wskocz do otworu, po drodze zbierając przedmioty i niszcząc skrzynie z przedmiotami. Na końcu odnajdziesz korbkę. Weź ją i wróć do głównego pomieszczenia, gdzie za jej pomocą uruchomisz mechanizm podnoszący kładkę prowadzącą na drugą stronę.
Skieruj się raz jeszcze do miejsca, gdzie odblokowałeś przejście do piwnicy, ale tym razem wejdź przez drzwi obok. Spotkasz się z Marguerite, czyli poznaną wcześniej matką Zoe. Po szybkim odparciu ataku i unicestwieniu robali za pomocą miotacza ognia, skieruj się przez drugie drzwi jadalni, gdzie na końcu pomostu znowu użyjesz korbki, dostając się tym samym do podtopionej lokacji na górze mapy.
Znajdziesz tam klucz wrony, a także obok, w sedesie, paliwo do palnika. Koniecznie weź je ze sobą, podobnie jak starożytną monetę znajdującą się na spłuczce. Wyjdź z pomieszczenia i kieruj się do zniszczonej części budynku. Przejdź po kładce na drugą stronę i wejdź po schodach do góry. Czeka cię walka z Marguerite.