Resident Evil 7 - Wrak statku: uniwersalny bezpiecznik, historia Mii
Zdobywamy bezpiecznik potrzebny do otwarcia drzwi i zapoznajemy się z retrospekcją na statku.
Ostatnio miałeś sporo do zrobienia. Ukończyłeś zagadki Lucasa, a także przeżyłeś walkę ze zmutowanym Jackiem. Teraz, jeśli wcześniej wybrałeś uratowanie Mii, czeka cię wędrowanie po wielopoziomowym wraku statku, gdzie oprócz jednego momentu nie będziesz miał przy sobie zbyt dużo amunicji i broni. Nastaw się więc na sporą ilość potworów i uciekanie przed nimi.
Podążaj jedyną możliwą drogą przed siebie. Natkniesz się na Ethana, którego po chwili porwą czarne macki. Idź naprzód i otwórz metalowe drzwi. Podążaj dalej, a następnie schodami do góry, gdzie zobaczysz przebłysk rozmawiających ze sobą pracowników statku. Przejdź przez właz wskazany przez nich, po czym na końcu tunelu zeskocz niżej.
Ruszaj dalej, przez chwilę przechodząc obok wielkiej dziury w ścianie. Wejdź schodami wyżej, gdzie po raz pierwszy zobaczysz Eveline, małą dziewczynkę, która stoi za całym tym bałaganem. Idź dalej i wdrap się po drabinie. Za czerwonymi drzwiami, obok których znajdują się zwłoki pracownika, zeskocz na niższy poziom i wdrap się po niewielkiej drabince, a później przejdź schodami do góry, gdzie ponownie spotkasz Eveline.
Zdobycie uniwersalnego bezpiecznika
Na poziomie oznaczonym jako 1F, czyli pierwszym piętrze, znajdziesz zablokowane elektronicznie drzwi. W skrzynce obok brakuje bezpiecznika, który znajduje się w centralnym pomieszczeniu na tym poziomie. Problem w tym, że wokół znajdują się co najmniej trzy potwory, zatem musisz dosłownie przebiegać pod ich nosem.
Po błyskawicznym odzyskaniu bezpiecznika podbiegnij do przeciwległego pomieszczenia, które jest bezpiecznym pokojem. Zapisz stan gry, po czym z szuflady wyjmij pistolet. Niestety amunicji w nim jest na tyle mało, że walka w najbliższym czasie nie będzie miała sensu. Biegnij do wspomnianych wcześniej drzwi i odblokuj je wkładając bezpiecznik do skrzynki. Teraz schodami dotrzyj na trzecie piętro i skręć drzwiami w prawo. Po rozmowie z dziewczynką uruchom starą kasetę wideo.
Mia - retrospekcja na statku
W ten sposób uruchomisz retrospekcję. Po rozmowie z niejakim Alanem pozbieraj przedmioty wokół, po czym wydostań się na korytarz. Obejdź całość, aż w którejś ze ścian wewnętrznych zauważysz pod sufitem niewielkie okienko. Wdrap się tam i przejdź kolejnymi drzwiami dalej. Obok białych podwójnych drzwi znajduje się niewielka szafka, a za nią niewielkie wejście, do którego musisz kucnąć.
Wykonaj interakcję na czarnej mazi w kuchni, po czym skieruj się w stronę windy. Aktywuj ją i bądź gotowy na pojawienie się przeciwnika. Na tym etapie posiadasz karabin maszynowy, dlatego walka z potworami będzie nieco łatwiejsza. Wciąż staraj się jednak oszczędzać amunicję. Nie będzie zbyt wiele okazji do jej uzupełnienia. Udaj się na poziom S2, czyli do piwnicy.
Podążaj przed siebie i likwiduj potwory lub bezczelnie przebiegaj obok nich. Na końcu korytarza, który jest obrośnięty czarną mazią z lewej strony, znajdziesz skrzynkę, a w niej dwie bomby zdalnie sterowane. Umieszczasz je na podłodze, po czym detonujesz. Sugerujemy stosować je tylko na co najmniej dwóch silnych przeciwników. Przejdź dalej przez podwójne drzwi, po czym kieruj się po schodkach w górę.
W pewnym momencie natkniesz się na zamknięte drzwi. Zignoruj je i przejdź dalej, do pomieszczenia z przesuwnymi, ciemno-niebieskimi drzwiami. Przesuń je i zabierz stamtąd trzy aplikatory z kwasem. Wróć do drzwi i użyj na zamku jednego aplikatora. Usłyszysz głos Eveline. Odczekaj chwilę i wycofaj się z pomieszczenia, do którego wszedłeś. Zauważysz dziewczynkę.
Spis treści: Resident Evil 7 - Poradnik, Solucja
Następnie: Resident Evil 7 - Wrak statku: klucz krzyżowy, naprawa windy, uratowanie Ethana
Wróć tą samą drogą na górę. Będziesz miał teraz świetną okazję do wykorzystania bomby, gdyż natkniesz się na dwa potwory. Przejdź przez podwójne drzwi z blachy, gdzie uzupełnisz amunicję i zyskasz inne, cenne przedmioty. Zbadaj też pokój za drewnianymi drzwiami, gdzie również znajdziesz amunicję. Teraz kieruj się z powrotem do windy, zabijając napotkane potwory. Wezwij windę a w środku wybierz poziom trzeci. Niestety, winda zatrzyma się, więc otwórz awaryjnie drzwi.
Skręć w prawo, skąd dotrzesz do sypialni z napisem „Evie jest na górze”. Z taką wskazówką musisz dostać się przez podwójne drewniane drzwi do środkowej części piętra, gdzie ponownie spotkasz potwory. Blokujący drogę regał omiń pomieszczeniem z prawej strony. Gdy już dotrzesz do klatki schodowej, wejdź na górne piętro. Przejdź przez pomieszczenie techniczne, gdzie w końcu dotrzesz do Alana.
Po krótkiej scence przejdź drzwiami przed sobą i opcjonalnie użyj laptopa do nagrania wideo, które wcześniej oglądał Ethan. Ruszaj naprzód. W pewnym momencie ponownie natkniesz się na dziewczynkę, która dosłownie wyrzuci cię ze statku. Odtwarzane nagranie z kasety VHS dobiegnie końca.