Skip to main content

Resident Evil 7 zbyt straszne. To wpłynęło na Village - przyznają twórcy

Deweloperzy kierują się opiniami graczy.

  • Resident Evil Village będzie mniej straszne niż siódma część cyklu
  • Powodem są opinie graczy
  • Twórcy starają się zrównoważyć grozę i zabawę

Twórcy Resident Evil Village przekonują, że produkcja powinna być mniej straszna niż poprzednia część serii. To efekt opinii nadsyłanych przez fanów, uważających, że siódma odsłona była zbyt przerażająca.

W wywiadzie dołączonym do newslettera rozsyłanego przez Axios Gaming producent tytułu - Tsuyoshi Kanda - wyjaśnia, że pracując nad kolejnymi grami z cyklu deweloperzy starają się znaleźć równowagę między strachem a zabawą.

- Niektóre opinie, które otrzymaliśmy, wskazywały, że Resident Evil 7 był zbyt straszny. Z jednej strony to dla nas duży komplement, bo do tego właśnie dążyliśmy - podkreśla Japończyk, cytowany przez serwis VGC.

W Resident Evil Village jest mniej klaustrofobicznych lokacji

- Jednocześnie naszym celem zawsze jest stworzenie tytułu, w który każdy może komfortowo zagrać. Zmniejszamy więc [w nowej produkcji - dop. red.] stopień napięcia względem Resident Evil 7, by gracze nie byli w ciągłym strachu - dodaje deweloper.

Według producenta, gdy ciągle stykamy się ze strasznymi momentami, przestajemy się bać. Aby zapobiec znieczuleniu na elementy grozy, twórcy umieścili więcej spokojniejszych sekwencji, które zadziałają jak bufor. Pomogło w tym osadzenie części akcji w wiosce z otwartą przestrzenią.

Resident Evil Village zadebiutuje 7 maja na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One. Do 10 maja zainteresowani mogą testować demo, które pozwala rozegrać godzinny fragment produkcji.

Zobacz także