Skip to main content

Resident Evil Village - fabryka: poziom B4, odlewnia (foundry)

Przemierzamy poziom B4, by dostać się na poziom B3.

Przed nami kolejne wyzwania w Resident Evil Village. Wszedłeś do fabryki i dotarłeś do windy, którą dostaniesz się na kolejne poziomy tej lokacji. Najpierw jednak musisz dotrzeć pieszo na poziomy B3 i B1, by ją ręcznie uruchomić.


Tę stronę podzieliśmy na dwie części:


Droga do odlewni (Foundry)

Aktualnie przybywasz na poziomie B4. Kieruj się teraz w stronę odlewni (Foundry). Twoim celem jest przedostanie się na poziom B3, a potem na B1.

Na prawo od windy znajdują się drzwi (1) prowadzące do odlewni (Foundry), gdzie musisz się teraz udać. Przejdź przez korytarz, aż dotrzesz do zamkniętego pomieszczenia.

Zniszcz czerwoną lampkę (2) za pomocą noża lub broni palnej. W ten sposób otworzysz drzwi do kolejnego korytarza, w którym czekają na ciebie wrogowie. Wejdź na górę i przejdź po platformie na drugą stronę. Nie możesz jeszcze przejść przez boczne drzwi, więc, póki co, kieruj się schodami na dół, a dotrzesz do odlewni (Foundry).

Zapamiętaj do miejsce, bo będziesz tu często wracał. Szczególnie zwróć uwagę na piec hutniczy (3), w którym będziesz umieszczał formy, dzięki którym stworzysz klucze. Te klucze oczywiście posłużą do otwierania różnych drzwi.


Zdobywamy pierwszą formę: Relief Mold (Relief of a Horse)

Wejdź po schodach (4) do bocznej części odlewni (Foundry). W poszczególnych pomieszczeniach czeka cię walka z różnymi potworami. Kieruj się w stronę drzwi na prawo. Miń soldata, żołnierza, który nieruchomo siedzi na krześle, i wejdź do niewielkiego pokoju. Wewnątrz, w skrzyni, odnajdziesz Relief Mold, czyli pierwszą formę.

Kiedy tylko opuścisz ten pokój, zaatakuje cię żołnierz, który wstanie z krzesła. Jego czułym punktem jest ”serce” (5), czyli czerwone koło na jego ciele. Celuj w ten punkt, aby zadać mu jak najwięcej obrażeń. Dobrze sprawdzi się pistolet, a jeszcze lepiej karabin snajperski.

Kiedy go pokonasz - lub uciekniesz przed nim - wróć do odlewni (Foundry) i wykuj klucz Relief of a Horse w piecu hutniczym (3).


Zdobywamy drugą formę: Cog Mold (Large Cog) i przywracamy zasilanie

Posiadając już odpowiedni klucz, podejdź do ściany (6) na prawo od pieca hutniczego i umieść Relief of a Horse w przeznaczonym do tego miejscu.

Wejdź po schodach. Przed sobą zobaczysz drzwi, ale, aby je otworzyć, potrzebujesz specjalnej formy, którą zdobędziesz później. Na lewo od tych drzwi znajduje się drabina (7), którą zejdziesz na niższy poziom.

Znajdziesz się w pomieszczeniu z pracującymi tłokami. Póki ich nie zatrzymasz, przejście dalej będzie utrudnione. Aby je unieruchomić, strzel w pomarańczowe punkty (8). Tych punktów na każdym tłoku może znajdować się jeden lub więcej. Dopóki nie zniszczysz wszystkich, dany mechanizm będzie działał dalej.

Kiedy unieruchomisz wszystkie tłoki i pozbędziesz się wrogów, przejdź na drugą stronę pomieszczenia. Wespnij się po drabinie i wejdź do szybu wentylacyjnego.

Następnie skręć w lewo, a dotrzesz do drzwi, które, po odblokowaniu, utworzą skrót do odlewni (Foundry).

Idź dalej korytarzem w stronę lekko zniszczonej ściany (9), którą możesz zniszczyć materiałem wybuchowym, np. strzelając z granatnika lub rzucając bombę rurową. Wewnątrz odnajdziesz zapasy oraz Mechanical Part (Cylinder) - część skarbu do złożenia.

Wejdź do pomieszczenia, w którym odnajdziesz generator (10). Kiedy zdobędziesz niezbędną część i uruchomisz go, to przywrócisz zasilanie w budynku. Zapamiętaj więc to miejsce.

Idź dalej. Dotrzesz do schodów, na końcu których znajdują się drzwi, które otworzysz, niszcząc dwa pomarańczowe punkty. Wewnątrz pomieszczenia odnajdziesz mapę niższych poziomów fabryki (na stole) oraz formę Cog Mold (w pojemniku).

Wyjdź drugą stroną na korytarz i idź do odlewni (foundry). Po drodze zaatakuje cię Soldat. W odlewni skorzystaj z pieca hutniczego, by przygotować z Cog Mold Large Cog.

Wróć teraz do pomieszczenia, w którym znajduje się generator (10) i zamontuj w nim Large Cog. W ten sposób przywrócisz zasilanie i otworzysz kratę (11).


Droga do poziomu B3

Kiedy otworzysz kratę (11), przygotuj się na walkę z kilkoma soldatami w kolejnych pomieszczeniach. Staraj się ich po kolei eliminować, cofając się do znanych miejsc. Nie idź na ślepo przed siebie, gdyż w kolejnych pomieszczenia czekają na ciebie kolejni żołnierze.

Wejdź wyżej, a kiedy dotrzesz do metalowych schodów, odnajdź drzwi z pomarańczowymi punktami (12), które już wiesz, jak otworzyć.

Wewnątrz spotkasz kolejnych wrogów. Wejdź po metalowych schodach wyżej. Uważaj na spadający z góry kontener, z którego wyjdziesz Soldat. Możesz podłożyć minę, w którą wejdzie przeciwnik. Co prawda, wybuch raczej go nie zabije, ale poważnie osłabi.

Kiedy się go pozbędziesz i miniesz kontener, otwórz kolejne drzwi z pomarańczowymi punktami. Po drugiej stronie zobaczysz panel (13) i drzwi (14). Wciśnij przycisk na panelu (13), a opuścisz platformę. Dzięki temu możesz przejść dalej.

Przekrocz drzwi (14) i wejdź do korytarza, w którym znowu stoczysz pojedynek z Soldatem. Kiedy i jego pokonasz, otwórz drzwi z pomarańczowymi punktami na końcu pomieszczenia.

Gdy wejdziesz do kolejnego pokoju, zaatakuje cię przeciwnik ze śmigłem. Szybko skręć w lewo i przejdź pod rurami (15). Na końcu korytarza znajdują się niebieskie drzwi. Kiedy je otworzysz, pościg przerażającego wroga zakończy się i przez chwilę możesz czuć się bezpieczny.

Wejdziesz do pomieszczenia, w którym zbierz zapasy, a potem idź dalej. Dotrzesz do szybu windy (16) na poziomie B3. Przywołaj windę, używając dźwigni znajdującej się na ścianie. W środku znowu spotkasz Duke'a.

Kiedy zapiszesz grę przy maszynie do pisania i załatwisz wszystkie sprawy z handlarzem, rusz w dalszą podróż po poziomie B3.

Następnie: Resident Evil Village - fabryka: poziom B3

Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Resident Evil Village - fabryka: jak się dostać, wejście, winda

Zobacz także