Resident Evil Village - porównanie grafiki na PS4, PS4 Pro i PS5
Rozdzielczość, płynność i inne.
W sieci opublikowano szczegółowy materiał, analizujący warstwę graficzną i wydajność Resident Evil Village na konsolach PlayStation. Wideo pozwala przyjrzeć się różnicom między platformami oraz dostępnymi trybami wyświetlania gry.
Autor wziął najpierw na warsztat kwestię rozdzielczości. Na bazowym modelu PS4 otrzymujemy obraz w 900p, a użytkownicy PS4 Pro mają wybór - 1080p lub 4K, przy czym pierwszy wiąże się z większą liczbą klatek na sekundę. Mamy też okazję zobaczyć tytułową wioskę na PS5, z ray tracingiem oraz bez. Obie opcje wyświetlają grę w 4K, jednak wyłączając śledzenie promieni możemy liczyć na 60 FPS i HDR.
Kolejna istotna kwestia to płynność. Z testów wynika, że na podstawowym PlayStation 4 gra dąży do 60 FPS-ów, ale rzadko je osiąga, zazwyczaj oscylując w granicach 55, a czasami spadając poniżej 50 klatek. Tryb 1080p na PS4 Pro to stałe 60 FPS-ów, ale po przejściu na 4K liczba spada już do ok. 45. Najlepiej radzi sobie oczywiście PS5 - na nowej konsoli Sony cieszymy się grą w 60 klatkach na sekundę zarówno przy włączonym, jak i wyłączonym ray tracingu, choć w pierwszym przypadku liczba nie jest stała i miejscami nieco spada.
Autor zarejestrował powyższe wyniki eksplorując wioskę, ale podczas walki liczby były bardzo podobne - jedynie PS4 Pro w trybie 4K było wyraźnie mniej płynne, spadając okazjonalnie do blisko 30 FPS-ów.
Gra wczytuje się oczywiście najszybciej na PS5 - w zaledwie niecałe dwie sekundy. PS4 Pro i PS4 to już odpowiednio 34 i 46 sekund. Materiał pozwala też porównać oświetlenie, cienie czy tekstury.