Resident Evil Village - zamek: jak uciec, fortepian, gdzie znaleźć maski posągów
Uciekamy z zamku Dimitrescu.
Po tym jak udało ci się zbiec kolejny raz przed Lady Dimitrescu i zabrać pierwszą maskę w Resident Evil Village, pora odnaleźć pozostałe trzy maski, które potrzebne są do otwarcia drzwi, którymi wydostaniesz się z zamku.
Na tej stronie dowiesz się:
Jak zdobyć Iron Insignia Key
Kiedy Ethan dotrze na dziedziniec (Coutryard), po tym jak zdobył Mask of Sorrow, zaatakują cię maszkary. Za pomocą klucza Dimitrescu's Key otworzysz drzwi z charakterystycznym emblematem (1) na dziedzińcu. Wewnątrz odnajdziesz mapę budynku przylegającego do zamku, w którym właśnie się znajdujesz.
Wejdź na górę, do Upper Hall. Na końcu północnego korytarza odnajdziesz Flower Swords Ball - kulę, którą - odpowiednio doprowadzając do punktu końcowego - otworzysz makietę zamku w pomieszczeniu, w którym przebywa Duke.
Jednak twoim głównym celem jest pomieszczenie z fortepianem znajdujące się piętro niżej, do której dostaniesz się, schodząc po schodach zlokalizowanych się po drugiej stronie Upper Hall.
Podejdź do fortepianu (2) i zagraj melodię, która widzisz przed sobą, wybierając odpowiednie klawisze. Nie przejmuj się, jeśli się pomylisz - to nie ma znaczenia. Najważniejsze to odgadnąć bieżącą nutę za pomocą klawiszy, a potem gra przejdzie do kolejnej.
Za pomocą strzałek wybierasz klawisz - te bliżej lewej strony odpowiadają za niżej położone nuty, a te po prawej - za „wyższe” nuty. Kiedy zagrasz pełną melodię otworzy się szufladka w fortepianie, w której znajdziesz Iron Insignia Key.
Teraz otwórz drzwi po drugiej stronie pomieszczenia i wróć na dziedziniec, z którego przedostań się do Main Hall. Tam będą czekać na ciebie Lady Dimitrescu i jej druga córka. Jeszcze nie możesz stawić im czoła - musisz przed nimi uciekać.
Jak zdobyć Mask of Pleasure; walka z drugą córką Dimitrescu
Z Main Hall (poziom 1F) przejdź do Hall of Preasure (poziom 2F). Aby się tam dostać, przejdź przez drzwi z rzeźbą kobiety z krwawiącym okiem i otwórz drzwi ze złotym symbolem (3) za pomocą klucza Dimitrescu's Key.
Wewnątrz odnajdziesz statuę (4), z której możesz zabrać Mask of Pleasure. Kiedy to zrobisz, krata zablokuje drzwi wyjściowe. Musisz odnaleźć element, który zastąpi maskę - wówczas krata zniknie i będziesz mógł opuścić to pomieszczenie.
W kominku (5) znajduje się przejście do zbrojowni (Armory) - udaj się tam i przygotuj się do walki z drugą córką Dimitrescu, która pojawi się niebawem. Zbierz cenne przedmioty w tym pomieszczeniu. Aby ją pokonać, musisz wpuścić świeże powietrze do środka.
W tym celu rozwal fragment ściany (6) - zrób to za pomocą bomby rurowej (Pipe Bomb), którą znajdziesz na stole. Rzuć ją blisko muru, aby zrobić wyrwę. Kiedy powiew powietrza przedostanie się do zbrojowni, córka Dimitrescu stanie się podatna na ataki.
Strzelaj do niej ze strzelby, by zadawać jak największe obrażenia. Unikaj obrażeń, uciekając przed nią wokół kolumn.
Kiedy ją pokonasz, ściągnij ze ściany Mounted Animal Skull (7), a następnie zbadaj ten przedmiot w ekwipunku. Obróć go i wykręć drewnianą podstawkę, by pozostała sama czaszka. Następnie umieść czaszkę w statule (4), by otworzyć kratę i opuścić do miejsce.
Jak zdobyć Mask of Joy; walka z trzecią córką Dimitrescu
Udaj się do Upper Hall (poziom 2F). Do tego pomieszczenia przedostaniesz się przez dziedziniec (Courtyard). Przy klatce schodowej znajdują się drzwi (8), które otworzysz kluczem: Iron Insignia Key.
Tym sposobem wejdziesz do biblioteki (Library), gdzie stoczysz walkę z ostatnią, trzecią córką Dimitrescu. Tak jak i poprzednim razem musisz wpuścić świeże powietrze do środka. Skorzystaj ze złotej klamki (9), za pomocą której otworzysz otwór w dachu.
Kiedy to uczynisz, córka będzie się starała zamknąć okno, więc nie marnuj czasu, podejdź do niej i zadaj jej obrażenia za pomocą broni palnej. Jeśli uda jej się zamknąć dach, znowu przekręć klamkę i przejdź do ataku.
Po drugiej stronie biblioteki znajdują się drzwi do Hall of Joy, gdzie odnajdziesz Mask of Joy. W tym pomieszczeniu również odblokujesz drzwi, które prowadzą na korytarz, którym zejdziesz do Main Hall (1F).
Jak zdobyć Mask of Rage
Kiedy zdobędziesz Mask of Joy (opisaliśmy to powyżej), odblokujesz dostęp do Atelier na poziomie 2F - udaj się tam.
W tym pomieszczeniu czeka cię do rozwiązania zagadka polegająca na odnalezieniu pięciu dzwonów. Kiedy uruchomisz wszystkie dzwony, otworzy się ukryte przejście w obrazie (10).
Wejdź do ciasnego korytarza, na końcu którego odnajdziesz drabinę prowadzącą na strych. Stamtąd z kolei przejdziesz na dach. Po drodze nie przegap broni snajperskiej - F2 Rifle (11), która stoi na krześle .
Wyjdź na dach przez otwór okienny, gdzie spotkasz po raz pierwszy latających przeciwników. Snajperka jest idealną bronią do strącania ich.
Idź w kierunku windy (12), którą możesz zjechać na poziom 1F. Od tej pory możesz z niej korzystać, by szybko przemieszczać się pomiędzy dachem zamku a poziomem 1F.
Obejdź windę i po dachach dotrzyj do schodów. Na szczycie odnajdziesz tyrolkę (13), którą zjedziesz do pomieszczenia, gdzie znajduje się statua, z której zabierzesz Mask of Rage.
Naprzeciwko statuy odnajdziesz drabinę (14), którą zejdziesz niżej, do miejsca, gdzie znajduje się winda. Skorzystaj z niej, by zjechać na poziom 1F.
Ucieczka z zamku
Kiedy zdobędziesz wszystkie maski (Sorrow, Rage, Joy i Pleasure), udaj się do Hall of the Four (1F). Uważaj na Lady Dimitrescu, która będzie cię ściągała po zamku.
Umieść poszczególne maski w odpowiednich posągach (14) - dopasuj głowę do reszty ciała, a wówczas otworzą się drzwi (15) prowadzące do Tower of Worship.
Na końcu tego budynku odnajdziesz nóż rytualny, którym Ethan zrani Lady Dimitrescu. Po zakończeniu sceny przerywnikowej, rozpocznie się walka z bossem: Zmutowaną Lady Dimitrescu.
Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Resident Evil Village - zamek: dziedziniec, komnaty