Skip to main content

Reżyser Black Myth Wukong jest rozczarowany, że Astro Bot zabrał mu tytuł gry roku

Przemowę miał gotową od dwóch lat.

Zeszłotygodniowa gala The Game Awards była pełna emocji i zaskakujących momentów, a jedną z prawdopodobnie największych niespodzianek było zgarnięcie przez platformówkę Astro Bot najważniejszego tytułu gry roku. Wśród nominowanych do głównej nagrody było także Black Myth Wukong, którego deweloperzy nie kryją rozczarowania z takiej, a nie innej, decyzji jury.

Jak informuje serwis VGC twórcom z zespołu GameScience emocje miały udzielić się w czasie samej gali. Według relacji streamerki Alany Pearce, która była obecna na wydarzeniu, któryś spośród deweloperów ze studia miał zacząć płakać po ogłoszeniu wygranej Astro Bot. Natomiast już po zakończeniu imprezy Feng Ji - reżyser Black Myth Wukong - opublikował długi post w chińskich mediach społecznościowych, w którym wyrażał swoje rozczarowanie przegraną.

Wszystkie cztery nominacje dla Black Myth Wukong, czyli najlepsza gra akcji, najlepszy kierunek artystyczny, najlepsza reżyseria i gra roku, to pierwszy taki przypadek, kiedy dostała je chińska gra. Koniec końców jestem wdzięczny, że wygraliśmy tytuł najlepszej gry akcji i w plebiscycie fanów. Szczególnie cieszy mnie zwycięstwo w plebiscycie fanów” - napisał deweloper na chińskiej platformie Weibo.

Muszę jednak przyznać, że przeżyliśmy ogromny zawód. Jestem bardzo rozczarowany i muszę dać upust emocjom. Wszystkie gry nominowane w tym roku był świetne, ale naprawdę nie rozumiem, jakie były kryteria wyboru gry roku. Jestem całkowicie zawiedziony!” - kontynuuje Feng Ji. „Przemowę do wygłoszenia przy odbieraniu tytułu gry roku miałem gotową już od dwóch lat, ale nie udało nam się wygrać”.

W innej części posta deweloper dziękuje fanom za wsparcie i dodaje, że widział spore rozczarowanie i niezadowolenie wynikami konkursu także wśród internautów. Dodał jednak, że wiele z nich napisanych było w mocno humorystycznym tonie i czytanie ich bardzo poprawiło mu humor. Feng Ji zauważa także, że być może zbyt optymistycznie nastawił się na pewną wygraną Black Myth Wukong, podczas gdy jego współpracownicy ostrożniej szacowali szanse na zwycięstwo, zwłaszcza że wciąż dostrzegali w grze pewne wady i elementy, które można było zrobić lepiej.

Moim zadaniem było motywować zespół do dalszej pracy i wykonaliśmy świetną robotę, a produkt wyszedł fantastycznie. Cóż, nie można po prostu liczyć na pewność siebie, kiedy już się wygrało. Wówczas to nie jest pewność siebie, tylko powtarzanie rezultatów. Jeśli przegrasz dzisiaj, to możesz też przegrać jutro, więc co z tego? Zmienne wpływające na wynik są zbyt złożone, więc wynik zawsze jest niejasny. Jedyna rzecz, jakiej jestem pewien, to to, że podjęliśmy dobre decyzje co do naszej pracy” - podsumowuje deweloper.

Zobacz także