Reżyser Days Gone: chcieliśmy stworzyć Resistance w otwartym świecie
Sony nie było zainteresowane.
Reżyser Days Gone był zainteresowany stworzeniem kolejnej odsłony serii Resistance dla Sony, lecz japońska korporacja nie była zainteresowana tytułem.
Jeff Ross - o nim mowa - wywołał niedawno kontrowersje przez wypowiedź na temat sprzedaży swojego tytułu - oraz Ghost of Tsushima. Deweloper, który opuścił Bend Studio w 2020 roku, pojawił się następnie na streamie Davida Jaffe, gdzie ujawnił więcej zakulisowych informacji.
Mówił o okresie po wydaniu Days Gone, gdy szukano nowego zajęcia dla studia. Naturalnie pojawił się temat bezpośredniej kontynuacji.
- [Pomysł] został przeanalizowany na poziomie wyższym niż studio, ale nie sądzę, żeby zaszedł za daleko. Mówiono raczej, że „pierwsza część była katastrofą i nie sprzedała się zbyt dobrze”, więc „dajmy im po prostu coś do roboty” - wspomina Ross.
Jak dodaje reżyser, ostatecznie zaproponowano mu wskrzeszenie klasycznej serii Syphon Filter.
- Szczerze mówiąc nie miałem bladego pojęcia, jak zresetować Syphon Filter. Nie byłem zainteresowany. Rzucono to po to, byśmy mieli co robić, w stylu „hej, dlaczego nie zajmiecie się tym Syphon Filter, podczas gdy wymyślimy coś, w co bardziej wierzymy”. Nie sądzę, żeby to był prawdziwy pomysł - wyjaśnia.
Ross osobiście był bardziej zainteresowany właśnie Resistance, strzelanką od studia Insomniac Games na PlayStation 3.
- Przygotowałem pomysł na Resistance w otwartym świecie - mówi. - Mieliśmy wszystkie te mechanizmy rozgrywki dla otwartego świata... Koncept pisał się niemal sam, było mnóstwo elementów tej serii, które idealnie pasowały do otwartego świata. Ale nie byli zainteresowani.