Skip to main content

Reżyser Elden Ring broni wysokiego poziomu trudności. „Obniżenie go zepsułoby grę”

Nie ma wyzwania, nie ma zabawy.

Hidetaka Miyazaki - szef FromSoftware i reżyser większości gier studia - po raz kolejny stanął w obronie wysokiego poziomu trudności w swoich produkcjach. Jak wyjaśnił, obniżenie poprzeczki w Elden Ring mogłoby całkowicie zepsuć grę.

Produkcja japońskiej firmy wyróżniają się wysokim progiem wejścia, którego temat powraca niczym bumerang przy każdej premierze. Jako że o tytule znów jest głośno przez debiut dodatku Shadow of the Erdtree, Miyazaki odbył rozmowę z redakcją The Guardian, gdzie wyjaśniał, dlaczego trudność Elden Ring była konieczna do osiągnięcia sukcesu.

Gdybyśmy naprawdę chcieli, żeby cały świat zagrał w tę grę, moglibyśmy po prostu stopniowo coraz bardziej obniżać poziom trudności. Ale to nie było właściwe podejście” - mówi Miyazaki. „Nie sądzę, aby gra poradziła sobie wtedy równie dobrze, ponieważ uczucie satysfakcji z pokonywania jakiegoś wyzwania jest fundamentalną częścią doświadczenia”.

Zobacz na YouTube

Obniżenie poziomu trudności wycięłoby całą tą radość z rozgrywki, co w moich oczach zepsułoby grę" - dodał. Reżyser nie wspomniał jednak, że Elden Ring w istocie obniża poziom trudności, choć w sposób nieco „na około”. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, aby ułatwić sobie starcia przyzwaniem pomocnych duchów, użyciem dystansowych zaklęć czy przywołaniem innych graczy.

Pewną formą ułatwienia rozgrywki jest też opcja swobodnej eksploracji mapy i decydowania samemu, na jakie wyzwanie jesteśmy aktualnie gotowi. W przypadku poprzednich, bardziej korytarzowych produkcji FromSoftware, przebijanie się do kolejnych lokacji nie było tak komfortowe.

W dalszej części rozmowy reżyser zdradził, że choć zajmuje stanowisko szefa już od 10 lat, większość pracy wciąż spędza bezpośrednio przy produkcji gier. „Siedzenie cały dzień w biurze zarządu nie jest dla mnie. Naprawdę lubie brudzić sobie ręce i wspólnie projektować gry. Mam nadzieję, że uda mi się dzięki temu zaszczepić mój proces twórczy kolejnemu pokoleniu talentów” - opowiada.

Zobacz na YouTube

Najnowszy owoc pracy studia FromSoftware - wspomniane Shadow of the Erdtree - jest już dostępny na PC i konsolach obu generacji. To pierwsze i ostatnie rozszerzenie fabularne do Elden Ring.

Zobacz także: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja

Zobacz także