Skip to main content

Reżyser Helldivers 2 prosi o pomoc i pyta, jak powstrzymać graczy przed wykopywaniem towarzyszy

Twórcy szukają pomysłów.

Reżyser Helldivers 2 przyznaje, że twórcy nie do końca mają pomysł, jak poradzić sobie z jednym z mało przyjemnych zjawisk w grze. Mowa o wykopywaniu z drużyny osób, które nie zabierają na misje ekwipunku postrzeganego jako aktualnie najlepszy.

Wyższe poziomy trudności w grze są faktycznie sporym wyzwaniem, więc potrzebna jest pewna optymalizacja wyposażenia. Taka pogoń za tak zwaną „metą” przekłada się jednak na to negatywnie zachowanie. Deweloperzy opowiedzieli niedawno łatkami osłabiającymi najpopularniejsze bronie, lecz problem nie zniknął.

Teraz reżyser Johan Pilesedt zapytał więc w serwisie X, to z tym fantem zrobić. „To gó****ne zachowanie. I bardzo trudne do rozwiązania - mamy pewne pomysły, ale żadnych ostatecznych wniosków” - napisał. „Spróbujmy tak: zbiorowy umyśle, czy masz jakieś sugestie projektowe, jak poprawić to doświadczenie?”.

Zobacz na YouTube

Jak można się domyślać, odpowiedzi nie zabrakło. Gracze wymienili między innymi możliwość szybkiego zablokowania osoby, która dopiero co nas wykopała, by ponownie się nie spotkać. „To dobry pomysł! Podoba mi się” - odparł deweloper.

Inny fanowski koncept zakłada, by w opcjach rozgrywki cross-play otrzymać możliwość ustawienia preferowanego stylu rozgrywki, jak „hardcore” lub coś bardziej wyluzowanego. „To dobre, rozwiązujące kwestię, zanim stanie się problemem” - komentuje Pilesedt.

Jest też dość klasyczny pomysł na głosowanie w celu wyrzucenia (obecnie hostujący rozgrywkę decyduje sam), czy też możliwość wyrzucenia towarzysza dopiero po spełnieniu określonych warunków, jak odpowiednia liczba zabójstw kolegów z drużyny.

Można też zliczać liczbę przypadków wykopywania, by wyłapywać „recydywistów” i tymczasowo odbierać im taką możliwość. Wskazówek dla Arrowhead z pewnością nie zabrakło i czas pokaże, czy deweloperzy zdecydują się wprowadzić któreś z nich w życie.

Zobacz także