Skip to main content

Reżyser Shadow of The Tomb Raider o walce w dżungli

Można uniknąć starcia, strasząc przeciwników.

W materiale wideo uzupełnionym komentarzem, Jason Dozois - reżyser narracji Shadow of The Tomb Raider - opowiada o adaptacji Lary Croft do ciężkich warunków w dżungli, a także opisuje ewolucję bohaterki.

- W poprzednich grach natura była czymś, co Lara musiała znosić i przetrwać. Teraz bohaterka jest mistrzynią w dżungli i to ona kontroluje naturę. Na początku będzie to wyzwaniem, ale dzięki ewolucji, a także poznaniu nowych umiejętności i talentów, zrobi z puszczy pożytek - tłumaczy Dozois.

Deweloper zaznacza, że Lara może wykorzystać otoczenie, by zniknąć z oczu oprawców, a nawet „torturować ich” i „przerażać”. Gracz będzie mógł wywołać w oponentach tak silny strach, że zwyczajnie uciekną. W taki sposób unikniemy otwartej walki. „Rozgrywka po cichu jest znacznie usprawniona” - zapewnia twórca.

Zobacz na YouTube

Jason Dozois przedstawił też skróconą wersję ewolucji Lary, opisując kolejne produkcje wchodzące w skład restartu serii. W Tomb Raider z 2013 roku archeolog starała się udowodnić, że jej ojciec wierzył w nieprawdziwe mity, lecz zmieniła zdanie pod koniec historii.

W Rise of The Tomb Raider bohaterka staje się według dewelopera zbyt pewna siebie, przez co nie raz kończy w sytuacjach pozornie bez wyjścia. Działania Lary są jednak podporządkowane przywróceniu reputacji rodzinie Croftów.

Elementy skradankowe powracają ze zdwojoną siłą

Brawurowość to cecha, z którą protagonistka będzie walczyć w Shadow of The Tomb Raider. Zanim jednak będzie w stanie to zrobić, zdobędzie artefakt zwiastujący nadejście kataklizmów zakończonych zgaśnięciem Słońca.

Nowe przygody Lary Croft trafią na PC, PlayStation 4 i Xbox One 14 września. To tworzone przez Eidos Montreal zakończenie trylogii opowiadającej o początkach kariery młodej archeolog. Kilka dni temu szef studia poinformował, że budżet gry wynosi około 100 milionów dolarów.

Zobacz także