Reżyser Star Wars Jedi: Ocalały chciałby stworzyć trzecią część
Ale już na Unreal Engine 5.
Reżyser Star Wars Jedi: Ocalały ze studia Respawn ma nadzieję, że będzie mu dane przygotować trzecią odsłonę serii, kończąc tym samym trylogię opowiadającą o przygodach Cala Kestisa.
- Zawsze chciałem zrealizować cykl jako pełną trylogię. Zastanawiałem się, jak możemy zabrać Cala i ekipę w nowe miejsca, poza tymi pokazanymi w pierwszej części - mówił Stig Asmussen w rozmowie z serwisem IGN.
- Mieliśmy całkiem dobre pojęcie, w jakich ramach czasowych umieścić Ocalałego, jaka będzie stawka, ton opowieści, przeciwności czekające na Cala, a także to, jak zareaguje reszta załogi. Mamy też pomysły na to, co moglibyśmy zrobić dalej - dodał deweloper. Jednym z ważnych kroków, przynajmniej z technologicznego punktu widzenia, byłoby przejście z Unreal Engine 4 na UE5.
- Myślę, że to całkiem bezpieczne założenie - skomentował Asmussen. - Nie mówię, że będzie łatwo. Mamy sporo autorskich rozwiązań, które podpięliśmy pod silnik, by napędzał serię tak, jak chcemy. Musielibyśmy przeprojektować część tych narzędzi, by działałby na nowym silniku.
Twórcy już wkrótce będą mogli zabrać się za prace. Po ostatnim opóźnieniu, Star Wars Jedi: Ocalały ukaże się już 28 kwietnia. Najnowsze przygody Cala Kestisa zmierzają na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
Po udanym Star Wars Jedi: Upadły zakon, druga część serii wprowadza między innymi pięć postaw bojowych w systemie walki, w tym podwójne miecze świetlne, połączenie miecza i blastera czy miecz z jelcem, w stylu Kylo Rena. Jeśli o przemieszczaniu się mowa, dodano choćby linkę z hakiem, a także możliwość oswajania zwierząt i podróżowania na ich grzbietach.