Rime - platformówka z otwartym światem nadal powstaje
Z kontrowersjami w tle.
Hiszpańskie studio Tequila Works zapewnia, że Rime - platformówka z otwartym światem, zapowiedziana w 2013 roku - nadal powstaje.
„Mogę potwierdzić, że Rime nadal jest rozwijane, a prace postępują w bardzo szybkim tempie” - napisał przedstawiciel firmy, Jose Herraez, w komunikacie dla serwisu GameSpot.
Menedżer dodał, że o 40 procent rozszerzono nawet zespół twórców zajmujących się projektem, co sugeruje koncentrację wysiłków na dokończeniu gry.
„Wiemy, że minęło dużo czasu bez żadnych wieści i nie możemy się doczekać, by je przekazać, ale na to trzeba jeszcze poczekać kilka tygodni” - dodaje Herraez, co zdaje się wskazywać na targi gamescom w połowie sierpnia.
Rime zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas konferencji Sony na targach Gamescom w 2013 roku. Tytuł miał się ukazać na wyłączność PlayStation 4.
Co istotne, w marcu tego roku Tequila Works odzyskało prawa do Rime, a Sony wycofało się z projektu, co może zwiastować poszerzenie listy platform docelowych.
Rime przedstawiane było jako platformówka z otwartym światem. Tytuł przykuwał uwagę między innymi kolorową oprawą graficzną i rozgrywką stawiającą na eksplorację tajemniczej wyspy.
Dlaczego jednak Sony nie chciało dalej wspierać deweloperów? Nieoficjalnie mówi się, że Hiszpanie mają - lub mieli - spore problemy z zarządzeniem w studiu, a zaprezentowany trailer składał się w całości z animacji i nie miał zbyt wiele wspólnego z rzeczywistą rozgrywką.
Twórcy mieli zwodzić producenta PlayStation właśnie za pomocą materiałów wideo, nie pokazując gameplayu. Japońska firma poprosiła w końcu o zwrot zestawów deweloperskich i zakończyła współpracę.
Tequila Works to studio, które ma na swoim koncie klimatyczną platformówkę Deadlight, z akcją w świecie opanowanym przez zombie. Deweloperzy tej produkcji w większości nie pracują już jednak w firmie, zarządzanej teraz przez Raula Rubio, zwolnionego z MercurySteam i cieszącego się raczej nie najlepszą opinią.
To jednak wszystko nieoficjalne wieści z marca tego roku, gdy informowano o zakończeniu współpracy z Sony. Od tego czasu sytuacja mogła ulec zmianie.