Rime - rozdział 1: cztery figurki, odblokowanie lisa
Jak dostać się do figurek zwierząt oraz odblokować rude zwierzę.
Po ocknięciu się na plaży ruszamy przed siebie i wskakujemy do wody, po czym od razu skręcamy lekko w prawą stronę, skąd wydostajemy się na brzeg. Wbiegamy wyżej, gdzie przyczepiamy się do brązowych porostów, dostając się tym samym jeszcze wyżej. Teraz czas na pierwszą zagadkę, poprzedzoną krótką animacją ze spojrzeniem na wieżę, gdzie finalnie musimy się dostać.
Rozejrzyj się po okolicy. Powinieneś zauważyć cztery niebieskie snopy światła. Udajemy się nieco dalej i skręcamy w prawo, gdzie zauważamy pierwszą figurkę (1). Wbiegamy na górę po niewielkich schodkach i używamy przycisku krzyku, aby ją aktywować. Podążamy do kolejnej najbliższej figurki, która broniona jest przez dzika z młodymi.
Aby się tam dostać, obieramy przeciwny kierunek, gdzie z jednego z drzew (2) zrywamy owoc. Wracamy do nieprzyjaźnie nastawionego dzika, który po zauważeniu trzymanego przez nas owoca, podchodzi i zabiera jedzenie. Dzięki temu możesz podejść do drugiej figurki i aktywować ją krzykiem. Udajemy się do kolejnej, najbliższej figurki.
Ta znajduje się na jednej z wysepek (3), lecz wdrapanie się na nią z poziomu wody jest niemożliwe. Opłyń zatem wysepkę, trzymając się jej krawędzi, aż na dole ekranu pojawi się informacja o możliwości zanurkowania. Uczyń to, dostając się tym samym do wewnątrz wysepki. Stamtąd wdrapiesz się na jej szczyt, po czym aktywujesz trzecią figurkę.
Ostatnia figurka znajduje się daleko na wieży, do której dostaniesz się rozpoczynając od wskoczenia na półkę skalną (4) widoczną na obrazku. Tam przeskocz nad przepaścią, chwytając się za półkę z białym zafarbem. Podążaj dalej i wskocz na kolejną białą półkę, a następnie na jeszcze jeden gzyms.
Stamtąd wdrapuj się po korzeniach wyrastających na skale i kontynuuj wspinaczkę po białych półkach. W ten sposób dostaniesz się na szczyt urwiska. Skręć w prawo, w kierunku latarni. Tam po raz pierwszy zauważysz tajemniczą postać w czerwonej pelerynie. Wbiegnij do środka pomieszczenia, wcześniej przeskakując dwukrotnie nad przepaścią na kładce.
Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia
Następnie: Rime - rozdział 1: otwieranie drzwi, używanie krzyku
Wbiegnij na górę po schodach, gdzie aktywujesz ostatnią figurkę. Teraz wróć do głównej części lokacji, a dokładniej do miejsca, które jest oznaczone przez nowy świetlny słup. Podejdź blisko do czterech figurek i wykonaj na nich interakcję krzykiem. Gdy wszystkie znikną, uruchomi się animacja, po której zyskasz sympatycznego towarzysza - lisa.
Zwierzę będzie przydatne, gdy rozwiązanie zagadki nie będzie do końca jasne. W takiej sytuacji rozglądaj się za rudym przyjacielem lub nasłuchuj jego szczekania. Lis znajduje się w miejscu, które powinno szczególnie przykuć twoją uwagę.