Skip to main content

Rime - rozdział 1: zdobycie kluczy i dotarcie na wieżę

Zapoznajemy się z kolejnymi zagadkami, aby zdobyć klucze.

Po przejściu przez odblokowane wrota z łamigłówką związaną z ustawieniem symboli, zeskocz na dół i chwyć znajdujący się tam kamienny blok przypominający nieco czaszkę. Przeciągnij go pod drugą kolumnę, a następnie wespnij się na niego, dzięki czemu będziesz mógł wejść po drugiej kolumnie na niedostępny do tej pory obszar.

Wejdź schodami na górę, gdzie raz jeszcze będziesz musiał przesunąć kwadratowy blok (1). Gdy przeciągniesz go w wyznaczone miejsce (2), podejdź do niewielkiej kolumny i wykonaj na niej interakcję. Ponownie musisz tak ustawić kąt kamery, aby widoczny był odpowiedni symbol odblokowujący kolejne drzwi.

Zagadka z drzwiami.

Za nimi zmierzaj w prawo po schodach, podziwiając przy okazji piękne widoki. W kolejnej komnacie zignoruj kamienny blok i wskocz na wyższy poziom, a następnie znowu na zewnątrz. Tam znajdziesz kolejną łamigłówkę z wrotami. Tym razem zostanie dodany do niej nowy mechanizm, obracający aktywującą kolumnę.

Nieco trudniejsza zagadka, gdzie odpowiednia jest kolejność z poniższego opisu.

Rozpocznij od interakcji z mechanizmem (3) i obróć tak aktywator (4), aby znajdował się w widocznej na powyższym obrazku pozycji. Następnie chwyć kamienny blok (5) i przeciągnij go w wyznaczone miejsce (6). Użyj aktywatora (4), aby zintegrować ze sobą dwa kształty. Następnie przesuń blok (6) w jego pierwotne miejsce (5), za pomocą mechanizmu (3) ustaw aktywator do pierwotnej pozycji i skorzystaj z niego.

Po odblokowaniu wielkich wrót udaj się niewielkimi drzwiami z prawej strony, skąd po półkach skalnych zeskoczysz na ziemię. Wejdź przez wielkie wrota, za którymi po raz kolejny zauważysz tajemniczą postać w czerwonym płaszczu. Podążamy jej krokami i wspinamy się na niewielkie schody, skąd pozyskujemy niewielki, złoty klucz. Używamy do na ścianie tuż obok, wchodząc tym samym na arenę przypominającą nieco amfiteatr.

Na okręgu zauważamy trzy błękitne figurki. Na razie nie możemy z nimi nic zrobić, ale gdy próbujemy aktywować krzykiem pierwszą z nich, po lewej stronie pojawia się znajomy lisek. Podążamy za nim schodami w górę, a następnie schodzimy niżej i przebiegamy przez mostek. Ten zawali się, gdy dotrzemy do wieży. Próbujemy wejść na jej szczyt po schodach. Te jednak również okazują się zarwane. Zauważamy za to liska nad urwiskiem.

Podczas zeskakiwania do zawiśnięcia bądź ostrożny. Nie jest to możliwe w każdym miejscu.

Zeskocz na krawędź widoczną na powyższym obrazku, a następnie na jeszcze jedną i przejdź w lewo, przeskakując na drugą stronę przepaści. Dalsza droga zaprowadzi nas do większego placu z czterema błękitnymi figurkami. Zamiast aktywować dwie pierwsze z nich, na niższym poziomie, obróć się i aktywuj figurkę innego rodzaju (7). W ten sposób uniesiesz czasowo kamienną platformę (8). Szybko na nią wskocz, a następnie przeskocz na platformę (9) po drugiej stronie.

Odniesienia do liczb znajdziesz w tekście.

W ten sposób dostaniesz się do lokacji widocznej na poniższym obrazku, gdzie powinieneś przeciągnąć błękitną kulę (10) pod wrota (11). Aktywuj ją krzykiem, aby otworzyć wrota, a następnie przeciągnij kulę do wcześniejszej lokacji i umieść ją w wyznaczonym miejscu (12).

Druga część zagadki jest powiązana z pierwszą.

Gdy to zrobisz, aktywuj kulę, wskocz na wysuwaną do góry platformę i wejdź przez odblokowane drzwi w wieży. Tam, wskakując na środkową kolumnę i wspinając się po złotych pierścieniach, dotrzesz na samą górę, gdzie zauważysz trzy symbole. Wskocz na półkę z ptasim gniazdem, po czym wyjdź na zewnątrz i przeciągnij kulę na skraj mapy. Aktywuj ją, aby promień działania objął figurkę na wieży obok, gdzie siedzi lis.


Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 1: zagadka z kulami i drugi klucz


W ten sposób odblokujesz trzecią figurkę nad wejściem do wieży. Podciągnij kulę jak najbliżej i aktywuj ją krzykiem, po czym wieża w środku ruszy się do góry. Wejdź do środka i kontynuuj wspinaczkę na sam szczyt, także po zewnętrznej stronie konstrukcji. Na samej górze aktywujesz ogromną kulę, która wyśle sygnał poprzez kolejne do amfiteatru.

Skieruj tam swoje kroki, aby kontynuować przygodę. Wcześniej zawalony most zostanie automatycznie odbudowany. Pozyskaj drugi klucz spod drzewa na środku amfitetru.

Zobacz także