Rime - rozdział 2: etap pod wodą, zagadki z cieniem
Nurkujemy i zdobywamy dwa klucze.
Po czasowym uporaniu się z wielkim ptaszyskiem planszę zasnuł cień. W okolicy będziesz mógł zauważyć tajemnicze czarne postacie. Zeskocz na dół, a następnie trzymaj się prawej strony. Przy wejściu do jednych z ruin krząta się sporo postaci, nie zrobią ci jednak krzywdy. Wejdź do środka, a następnie wskocz na półkę na środkowy słupku.
Przejdź na lewą stronę, po czym wespnij się na półkę i przeskocz w lewo. Kieruj się schodami do dołu. Podążaj ciemnymi korytarzami przed siebie, aż zauważysz nasłoneczniony obszar. Zanurkuj w znajdującym się tam zbiorniku wodnym i przepłyń na drugą stronę. Jesteś tam bezpieczny, gdyż w cieniu ptak nie zauważy cię.
Dotarcie do jakiegokolwiek innego miejsca na lądzie jest jednak niemożliwe, dlatego musisz zanurkować. Czeka cię etap pod wodą, w którym kluczowe będzie regularne przepływanie przez znajdujące się tam duże pęcherzyki powietrza. Dzięki temu nie zginiesz, a twoim głównym celem jest aktualnie zdobycie dwóch kluczy.
Zanurkuj od razu do pierwszego bąbla na schodach, po czym trzymaj się ścieżki w dół przed siebie. Wpłyń przez niewielkie wrota i zanurkuj jeszcze głębiej. Przy kolejnym bąblu skręć w lewo, weź następny pęcherzyk powietrza i wynurz się, aby złapać oddech. Wyjdź najniżej usytuowaną półką z piaskiem, po czym skręć w prawo i wskocz na ścianę.
Skręć w lewo, wespnij się, a następnie przeskocz na kolumnę. Wdrap się wyżej, przejdź na prawo i skocz na półkę. Następnie przeskakuj już tylko w stronę pierwszego złotego klucza, po czym zanurkuj i wydostań się tą samą drogą, jaką tu przybyłeś. Bąble powietrza zdążyły się już zregenerować. Po wypłynięciu na otwartą wodę od razu skręć w prawo i płyń przed siebie.
Nie wpływaj jednak do głównych wrót po prawej stronie. Obierz kierunek na niewielkie wrota pod zatopionymi drzewami. Płynąc korytarzami dotrzesz do ślepego zaułku, gdzie musisz się wynurzyć. W środku znajduje się mechanizm podatny na krzyk. Obróć go dwa razy, aby móc wskoczyć ze schodków po drugi klucz.
Tą samą drogą wypłyń do głównego zbiornika i tym razem wpłyń przez główną bramę. Skręć w prawo, po czym lekko w lewo i jeszcze raz w lewo. Wypłyń przez niewielki otwór na powierzchnię, gdzie na ścianie odnajdziesz dwa miejsca na zdobyte klucze. Po ich użyciu przejdź odblokowanym przejściem, aktywuj figurkę i wbiegaj po schodach.
Czas na kolejną zagadkę, ponownie związaną z rzucaniem cienia. W okrągłym pomieszczeniu znajduje się kamienny blok. Chwyć go i ustaw tak, jak na powyższym obrazku, aby dwa panele ze słońcem zostały w cieniu i odkryły tym samym dwie figurki. Podejdź do kuli na środku, krzyknij i błyskawicznie podbiegnij do trzeciego symbolu słońca. Jeśli zrobiłeś to w odpowiednim czasie, poziom wody zabierze cię na wyższe piętro.
Zignoruj pierwszą komnatę i wyjdź na zewnątrz, skręcając od razu ostro w lewo i wskakując na złotą krawędź białego bloku. Wespnij się na szczyt, lecz nie zwlekaj, gdyż zagraża ci latający potwór. Od razu skręć w lewo, gdzie znajduje się blok z czaszką. Wyciągnij go, aby fragment mapy pozostał w cieniu.
Wróć na dół i przeciągnij blok do wcześniejszego pomieszczenia i ustaw go na znaczniku na podłodze. Aktywuj panel i dopasuj kształt, dzięki czemu na bloku pojawi się świetlista kula. Chwyć go raz jeszcze i przeciągnij w prawo tak, aby rzeźba znajdująca się tam rzuciła cień na panel ze słońcem. Wówczas krzyknij, aby aktywować odsłoniętą w ten sposób figurkę.
Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia
Następnie: Rime - rozdział 2: jak pokonać ptaka i odzyskać kulę, finał
Spowoduje to kolejne podwyższenie poziomu wody. Wypłyń wówczas jedyną możliwą drogą na zewnątrz i płyń schodami w lewo. Gdy wejdziesz nimi na górę, schowaj się od razu w cieniu. Wyciągnij drugi blok ze ściany, po czym uruchomi się animacja, w której zaatakuje cię ptak. Na szczęście, nie stanie ci się nic złego.