Rime - rozdział 3: wydostanie się z ruin i aktywacja robota
Przemierzamy tunele starożytnych ruin.
Po rozpoczęciu trzeciego rozdziału gry znajdziesz się w wielkim pomieszczeniu, w którym zauważysz wiele drzwi na kilku poziomach. Niektóre z nich oznaczone są różnymi kolorami, jednak jest to tylko i wyłącznie zmyłka. Wchodząc do większości z nich wyjdziesz innymi. Aby przejść dalej, trzeba po prostu ruszyć wielkimi wrotami na parterze, przy których znajduje się ogromne drzewo.
W ten sposób dotrzesz do tunelu z wylewającą się wodą. Zmierzaj w prawo. Szybko zauważysz, że tunel jest nieskończony. W pewnym momencie po prostu zanurz się w którymś źródle wody, a momentalnie dotrzesz do wielkiego pomieszczenia ze zniszczonym posągiem znajdującym się w jego środku.
Obejdź go i wskocz do basenu na końcu pomieszczenia, od razu nurkując. Przepływaj przez pęcherzyki powietrza i kieruj się zgodnie ze święcącymi kryształami. Wynurz się i wyjdź na powierzchnię, a w kolejnym pomieszczeniu raz jeszcze zanurkuj. Kontynuuj podwodną podróż w ten sam sposób, nie zapominając o kierowaniu się świecącymi kryształami.
Gdy dopłyniesz do bramy, zignoruj ją, gdyż nie da się przez nią wpłynąć. Obierz kierunek na lewo i rozpocznij wynurzanie się. W kolejnej jaskini przeskocz przez kamienne bloki i zwróć uwagę na blokowane przez czarne postacie zjawy. Skręć w prawo i wskocz na konar drzewa, na które pada promień światła. Przeskocz jeszcze dalej i za pomocą koła sterniczego ustaw promień tak, aby padł na czarne postacie.
Gdy te znikną, przejdź przez odblokowane w ten sposób przejście. W większym pomieszczeniu skręć w prawo i zanurkuj, skręcając lekko w lewo i uzupełniając powietrze. W olbrzymim pomieszczeniu z dużą kolumną po środku nie nurkuj głębiej, ale rozpocznij proces wynurzania. Zauważysz lisa, więc naturalnym jest, że musisz za nim podążać.
Jedno z przejść jest zablokowane drzewem. Wskocz na element bramy i przejdź na drugą stronę, gdzie będziesz kontynuował wspinaczkę. Idź za rudym zwierzęciem, aż doprowadzi cię do niebieskiej kuli. Chwyć ją i przejdź w przeciwnym kierunku, a przy panelu z księżycem aktywuj kulę krzykiem i szybko przejdź przez znikające wrota.
W następnym pomieszczeniu chwyć kolejną kulę i umieść ją na kolumnie w środku okręgu. W ten sposób odblokujesz nowe przejście, za którym zejdziesz długimi schodami do kolejnej lokacji. Tam zauważysz kolejną kulę po prawej stronie. Podnieś ją i podejdź do zablokowanego przejścia. Leży tam dziwna kreatura na dwóch nogach i z kulą zamiast głowy.
Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia
Następnie: Rime - rozdział 3: jak ominąć czarne postacie - zjawy
Gdy aktywujesz przy niej kulę, przejście zostanie odblokowane. Wróć po kolejną kulę i wykonaj ten sam proces przy następnym „robocie”. Podążaj za nim schodami do wcześniejszej lokacji. Na końcu animacji zostaną ci wyświetlone przydatne wskazówki, po czym nowy towarzysz - wcześniej odblokowując przejście - osunie się na ziemię.