Skip to main content

RimWorld postawi na kosmiczny horror. Zapowiedziano nowy dodatek

Oraz aktualizację 1.5.

RimWorld - najlepszy „colony builder” na rynku - nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Ludeon Studios zapowiedziało kolejne rozszerzenie, tym razem koncentrujące się na horrorze - Anomaly.

„Dodatek wprowadza wszelakie potworne, tajemnicze i szalone zagrożenia, pomieszczenia do chwytania i badania mrocznych istot, a także nowy endgame, wywracający rzeczywistość do góry nogami” - czytamy w opisie. Premiera „za miesiąc”, co sugeruje połowę kwietnia.

Dla części miłośników RimWorld ciekawsze od potworów i ich macek będzie zapewne debiutująca tego samego dnia aktualizacja, wprowadzająca szereg rozwiązań, o które gracze prosili już od dawna (a które były popularne w modach). Mowa między innymi o drzwiach na dwie kratki szerokości czy półkach na książki, z lekturą zapewniającą możliwość poprawienia umiejętności.

Do tego kanapy dla dwóch osób, lampy na ścianach, ukryte przewody elektryczne, czołganie się, mechanoidy atakujące ze zbiorników wodnych, automatyczne oznaczanie całych pokładów minerałów do wydobycia, czy - niech zabrzmią fanfary! - opcja nakazania kolonistom sprzątnięcia całego pomieszczenia. Pełną listę nowości znaleźć można na Steamie.

Wracając na chwilę do samego Anomaly, twórcy wśród inspiracji wymieniają „Dom w głębi lasu”, Cthulhu, „Coś” i tym podobne. Nocą usłyszymy drapanie za ścianą, a za dnia natkniemy się na wielkie potwory złożone z ludzkich (i nie tylko) kończyn, w mózgach zagnieżdżą się kontrolujące umysły pasożyty, pulsujące filary z kosmosu wysyłać będą złowieszczą energię, podopieczni oszaleją na punkcie złotej kostki, a do kolonii przybędzie chodzący trup, który wygląda jak jedna z naszych postaci...

Brzmi miło. Rodzaje potyczek także zostaną rozszerzone, nie tylko o wspomniane potwory z członków, ale także o hordy nieumarłych, kuliste maszyny śmierci, czy ogromne bestie z morskich głębin. W starciach pomoże nowe wyposażenie, jak miotacze ognia, bomby wskrzeszające umarłych, karabiny wywołujące szaleństwo czy ogłuszające kusze.

„Chciałem dać graczom nowe rodzaje emocji, których wcześniej nie doświadczyli w RimWorld” - wyjaśnia twórca, Tynan Sylvester. „Badaliśmy już odczucia związane ze stresem w walce, ciepłem rodzinnym, rozwiązywaniem problemów i wiele innych. Teraz chciałem wywołać nowe emocje - strach, napięcie, podejrzliwość i tajemnicę. Motyw horroru otwiera przed nami nowy krajobraz emocjonalny”.

Zobacz także