Rise of the Tomb Raider błyszczy w HDR na Xbox One X
Wideo od Digital Foundry.
Kilka tygodni temu Microsoft rozpoczął promowanie Xbox One X, zaczynając od imponującego zestawu produkcji na targach Gamescom. Mieliśmy także okazję zarejestrować szereg materiałów z rozgrywki, z Rise of the Tomb Raider włącznie. Opisaliśmy już nasze wstępne wrażenia z tytułu, lecz teraz pora na zachwycające wsparcie HDR w tej grze.
Obecnie wsparcie dla formatu high dynamic range potwierdzono wyłącznie na Xbox One X, lecz mamy nadzieję, że opcja pojawi się także na PC i PS4. W teorii nie powinno być to trudne, ponieważ HDR działało już w marcu 2016 roku na GTX 1080, choć ostatecznie funkcja nie pojawiła się w pełnej odsłonie produkcji. Tymczasem mamy do czynienia z opcją, którą na pewno warto się chwalić, co potwierdza przepiękny HDR na Xbox One X, transformujący wygląd gry.
HDR to przede wszystkim maksymalny kontrast: głębia czerni i oślepiająca biel. Grobowiec proroka w demie Rise of the Tomb Raider to świetna prezentacja takich scenerii, z przejściem od ciemnej jaskini do samego grobowca, oświetlanego promieniami słońca. Wydaje się nawet, że na mokrych, kamiennych ścianach widzimy więcej detali.
Oglądanie poniższego materiału wideo w pełnej krasie wymaga oczywiście odpowiedniego wyświetlacza. Jeśli takim nie dysponujemy, otrzymamy skalowanie YouTube do standardowej jakości, nieznacznie zmieniające jednak ogólne oświetlenie.
Chwilami wydaje się, że HDR w Rise of the Tomb Raider jest nawet zbyt mocne, a kontrast pomiędzy ciemnymi i jasnymi elementami scen zbytnio nasyca niektóre elementy. To oczywiście wersja rozwojowa gry z targów Gamescom, a twórcy zadbali nawet o specjalny suwak - w stylu Forza Horizon 3 - do kalibrowania efektu na posiadany telewizor. Powyższe wideo to domyślne ustawienia.