Rise of the Tomb Raider na PS4 z poprawionym sterowaniem
Dzięki łatce 1.04.
Wkrótce po premierze Rise of the Tomb Raider na PS4 zanotowaliśmy w naszym teście szereg interesujących poprawek względem poprzednich wydań. Niestety, jednym z minusów były opóźnienia kontrolera. Już na Xbox One gra cierpiała na sporą „martwą strefę” przy sterowaniu i spowolnione reakcje na wydawane z pada polecenia - to samo pojawiło się na PlayStation 4.
Aktualizacja 1.04 zmienia postać rzeczy. Deweloperzy ze studia Nixxes usłyszeli narzekania i całkowicie wyeliminowali problem, zgodnie z tym, co widać na PC i X360. Zmiana jest znacząca i w dużym stopniu poprawia przyjemność z walki, usprawniając celowanie. Nie mieliśmy żadnych problemów z precyzyjnymi strzałami w głowę, co wcześniej nie było takie proste.
Wkrótce po publikacji łatki część graczy narzekała na błąd CE-34878-0, ale zdaje się, że ten związany był z problemami sieciowymi. Jeśli nadal natkniemy się na komunikat o takim błędzie, chwilowe odłączenie konsoli od internetu może być rozwiązaniem - ale wątpimy, by bug powrócił.
Inne zmiany w aktualizacji 1.04 to „usprawnienia w jakości obrazu 4K i płynności działania na PS4 Pro” oraz usunięcie błędów. Nie możemy oczywiście przetestować gry na nowej konsoli, ale wygląda na to, że tytuł będzie gotowy do działania już w dniu jej debiutu, na wzór Deus Ex: Rozłam Ludzkości.
Jeśli wstrzymywaliście się z zabawą do czasu załatania problemów z opóźnieniami, możecie już wkraczać do akcji. Rozgrywka przypomina tę z PC i X360, a oprawa jest nieco lepsza od wersji Xbox One. Za konwersje PC i X360 odpowiadało studio Nixxes. Oryginał na Xbox One przygotowało samo Crystal Dynamics i obecnie nie ma żadnych doniesień na temat ewentualnej łatki także na nowy sprzęt Microsoftu.