Rise of the Tomb Raider - pierwsze szczegóły
Więcej broni, większa koncentracja na zagadkach, niebezpieczne środowisko.
Magazyn Game Informer w najnowszym numerze czasopisma opublikował obszerną zapowiedź Rise of the Tomb Raider, ujawniając pierwsze szczegóły na temat produkcji.
Pomimo wcześniejszych informacji o przeniesieniu akcji na teren Syberii, z artykułu wynika, że odwiedzimy co najmniej dwie lokacje w różnych zakątkach globu. Powróci także Jonah.
Głównym przeciwnikiem Lary w tej odsłonie będą jednak nie wrogowie z karabinami, lecz samo środowisko, z niebezpieczną pogodą włącznie. Główne obszary mają być dwa-trzy razy większe niż w grze z 2013 roku.
Bohaterka będzie mogła zbierać płótno na bandaże i lecznicze zioła. Poszerzy się także zakres dostępnych ruchów: gracze będą mogli wspinać się na drzewa, pływać czy chować w zaroślach. Rozbudowany zostanie system rzemiosła, umożliwiający teraz budowanie także pułapek, amunicji, granatów czy koktajli Mołotowa.
Ważniejszą rolę odegra teraz polowanie. Lara wytropi zwierzęta, które będą w realistyczny sposób reagować na warunki pogodowe czy porę dnia. Również zachowanie ludzi zmieni się w zależności od mgły czy deszczu.
Twórcy przygotowują więcej niż jeden rodzaj każdej broni, a podczas przygód znajdziemy różne łuki, charakteryzujące się innymi właściwościami.
Możliwe będzie odciąganie uwagi przeciwników i zwabianie ich w dogodne miejsca za pomocą gadżetów, choć rozgrywka polegająca tylko na skradaniu nie jest celem deweloperów. Game Informer zauważył, że walki przypominają The Last of Us.
Studio chce postawić dużo większy nacisk na zagadki i przeszukiwanie grobowców. Powrócą wielopoziomowe, skomplikowane wyzwania, w które wpleciona zostanie walka oraz konieczność wyszukiwania właściwych ścieżek.
Zapowiedź ujawnia także, że za wersję na Xboksa 360 odpowiada firma Nixxes, a Crystal Dynamics może skupić się na Xbox One, „nie myśląc nawet” o starszej konsoli. Takie podejście przypomina Forza Horizon 2, gdzie również postawiono na odrębne zespoły.
Rise of the Tomb Raider zadebiutuje w okresie świątecznym - z czasową wyłącznością na konsolach Microsoftu. Wersje PlayStation 4 i PC nie zostały jeszcze potwierdzone, ale czujni gracze dostrzegli już włączony devkit PS4 w materiale wideo z wizyty w Crystal Dynamics.