Rise of the Tomb Raider - Syberia: Geotermiczna dolina (cz. 2)
Opis przejścia: wracamy do okupowanej wioski Ocalałych i zmierzamy w kierunku Archiwum.
Po powrocie z Akropolu wrócisz do Geotermicznej doliny, trafiając do niedostępnego wcześniej rejonu tej krainy. Przed sobą zobaczysz ognisko (Obóz przy urwisku), a obok niego urwisko. Użyj liny aby przeskoczyć na drugą stronę przepaści, po czym zjedź po sznurze na dół.
Zejdź na dolną kondygnację i stań w okolicy drewnianego budynku naprzeciwko. Po lewej dostrzeżesz stare drzewo z poobrywanymi gałęziami - wespnij się na nie, a następnie przeskocz na platformę naprzeciwko.
Stojąc na platformie chwyć się liny aby zjechać w dół - trafisz z powrotem na bagna, które prowadzą do północno-wschodniej wioski Ocalałych. Idź w tym kierunku, a zobaczysz niewielki oddział Trójcy - postaraj się go cicho zlikwidować. W razie kłopotów możesz też skorzystać z materiałów wybuchowych porozrzucanych na polanie lub dyskretnie obejść wrogów.
Wymiń ognisko i wejdź do budynku naprzeciwko. Skorzystaj z okna aby dostać się do dalszej części osady - tutaj również czeka cię potyczka z kilkoma przeciwnikami. Trudno będzie ich zaskoczyć, dlatego lepiej zrobisz od razu wybierając najcięższą broń lub ładunki wybuchowe i wykurzając ich jak należy. Uważaj jednak, bo tutejsi przeciwnicy mogą już posiadać hełmy oraz kamizelki kuloodporne - dlatego warto użyć oręża o jak najwyższym wskaźniku obrażeń.
Stojąc przed ogniskiem idź prosto, podążając jedyną możliwą ścieżką, przechodząc przez ruiny drewnianego domostwa. Na kolejnej polanie spotkasz się z niewielkim oddziałem Trójcy - zabij wszystkich przeciwników, w miarę możliwości eliminując ich w dyskretny sposób. Zrobić to możesz, odczekując krótką chwilę - wówczas część drabów rozejdzie się na boki, przez co nie będą się wzajemnie ubezpieczać. To idealny moment, aby rozpocząć ich zabijanie.
Gdy pozbędziesz się przeciwników, skieruj się w stronę dużej posiadłości naprzeciwko. Wejdź do budynku i obejdź skrzynie po prawej, aby wejść po schodach na wyższe piętro. Wyjdź z budynku przez drzwi naprzeciwko, po czym obróć się w prawo. W tym miejscu musisz wyskoczyć do przodu, w czasie lotu wciskając klawisz akcji - wówczas Lara wyrzuci czekan z liną w górę, tym samym zaczepiając się o półkę skalną. Wespnij się na nią, a dotrzesz do dalszej części lokacji.
Skręć w lewo i zejdź po schodach w dół - znajduje się tu ognisko, w którym możesz rozbić obóz (Dziedziniec katedry). Wykorzystaj je w optymalny sposób, po czym ruszaj dalej - czeka cię jeszcze wiele przygód. Na polanie przed sobą dostrzeżesz niewielkie wzgórze oraz dzikiego kota, który siedzi na zrujnowanym murze naprzeciwko. Zabij zwierzę, a następnie idź przed siebie. Wejdź na schody i przebiegnij przez mur, a następnie wyskocz do przodu, chwytając się drąga naprzeciwko i lądując na skalnej grani.
Ponownie skocz przed siebie, wykorzystując linę do rozhuśtania się - wylądujesz na gzymsie naprzeciwko. Przejdź po nim w lewo, a następnie skocz do góry i wbij się w miękką ścianę czekanami. Gdy wejdziesz na szczyt, zabij stacjonującego tam strażnika.
Obróć się w lewo i ponownie skocz do przodu, wykorzystując czekan z liną aby chwycić się skraju zawalonych schodów. Wespnij się do góry i idź naprzód. Wejdź na drewnianą belkę i obróć się w prawo - u góry dostrzeżesz gzyms. Wskocz na niego i skręć w prawo, po czym wespnij się wyżej. Użyj liny by uczepić się uchwytów pod sufitem i przeskoczyć ponad przepaścią, a następnie przebiegnij po schodach na wyższe piętro. Ponownie skocz przed siebie korzystając z liny i czekana, by chwycić się cienkiej ściany naprzeciwko.
Zeskocz na platformę obok i skocz dalej, by chwycić się kamiennego gzymsu na wieży. Podskocz nieco wyżej i skręć w lewo, przechodząc tuż pod nosem strażnika. Gdy się odwróci, wejdź na budynek i zabij mężczyznę. Postaraj się także zastrzelić żołnierza stojącego na wyższej platformie - w przeciwnym wypadku może utrudnić ci zadanie.
Obróć się w lewo i użyj uchwytów na belce u góry aby przeskoczyć dalej. Skocz w przepaść wypuszczając przed siebie czekan z liną, a następnie wespnij się na pozostałości po łuku przyporowym. Stojąc na nim wbij czekany w miękką ścianę i wespnij się do góry. Przeskakuj pomiędzy następnymi gzymsami, ostatecznie lądując na szczycie wieży. Dzięki temu trafisz do zupełnie nowej lokacji - przed tobą Podtopione archiwa.
Następnie: Rise of the Tomb Raider - Syberia: Podtopione archiwa
Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety