Risen dostanie oficjalne spolszczenie. Po 14 latach od premiery
A także osiągnięcia.
Wraz z premierą konsolowej wersji Risen, aktualizacji doczeka się także klasyczne wydanie na Steamie. Po niecałych 14 latach od premiery doczekamy się oficjalnego spolszczenia i systemu osiągnięć Steam. Port konsolowy zaplanowano na 24 stycznia.
O spolszczeniu możemy się dowiedzieć z bazy danych serwisu SteamDB. Wynika z niej, że do programu zaimplementowano już informacje niezbędne do pobrania lokalizacji, ale same pliki nie zostały jeszcze przesłane na serwery Steama. Zapewne nie będzie to pełna lokalizacja z dubbingiem, zatem na podstawie rozmiaru lokalizacji włoskiej i hiszpańskiej można się spodziewać, że całość zajmie na dysku około 55 megabajtów.
Od kilku dni gra wspiera też system osiągnięć Steam. Te wcześniej już istniały w grze, ale jedynie do wglądu w menu produkcji. Jest ich w sumie 50 i nie odbiegają od tego, co znaliśmy wcześniej. Redakcja serwisu PC Gamer postanowiła zapytać wydawcę THQ Nordic, skąd pomysł na stworzenie nagle portu leciwego tytułu. Rzecznik firmy odpowiedział, że jest to istotna część strategii firmy.
„Od wielu lat THQ Nordic podąża strategią »dbania o zasoby«. Często portujemy starsze gry na nowe platformy, tak jak to było w wypadku 17-letniego wówczas Desperados, które w 2018 roku otrzymało łatkę, pozwalającą uruchomić grę na Windows 10. Wierzymy, że dbanie o starsze marki jest ważne, zwłaszcza gdy wciąż mają oddaną bazę fanów” - tłumaczy przedstawiciel firmy.
„Pierwszy Risen był świetną grą RPG, podążającą ścieżkami wytyczonymi przez Gothica. Zasługuje więc na drugą szansę, zwłaszcza że oryginalna wersja konsolowa z 2009 roku była bardzo słabym portem. Nowe wydanie pozwoli po raz pierwszy zagrać w Risena bez najmniejszych przeszkód na wszystkich popularnych konsolach” - dodaje.