Skip to main content

Roblox notuje świetny debiut na PlayStation

Nie jest to zapewne większe zaskoczenie.

Roblox może pochwalić się udaną premierą na PlayStation. W pierwszym tygodniu po debiucie na konsolach Sony lepiej radziło sobie tylko Call of Duty oraz Fortnite.

„Roblox ma za sobą ogromny debiutancki tydzień na PlayStation - napisał Mat Piscatella, dyrektor wykonawczy firmy NPD, w serwisie X. „Według licznika zaangażowania, w tydzień po premierze Roblox zajął trzecie miejsce pod względem odsetka graczy, którzy włączyli tytuł przynajmniej raz. Wyżej uplasowały się tylko Call of Duty: Modern Warfare 2 i Fortnite”.

Biorąc pod uwagę ogromną popularność produkcji na innych platformach sprzętowych, takie osiągnięcie zapewne nie będzie większą niespodzianką. Jeszcze we wrześniu obecnego roku twórcy aplikacji chwalili się imponującą liczbą 65 milionów użytkowników... dziennie.

Tytuł służy nie tylko do grania, ale i do tworzenia własnych produkcji, we wbudowanym edytorze. Grupa odbiorców stanowi głównie młodsze dzieci, które dzięki Roblox mają szanse bardzo dobrze poznać, czym jest agresywna monetyzacja i wyzysk - to często te same dzieci tworzą projekty, otrzymując w zamian promil przychodów.

Produkcja ma za sobą ogromny boom związany z koronawirusem. Dzisiaj kontrolująca ją firma warta jest niecałe 19 miliardów dolarów, choć jeszcze w 2021 roku było to niemal 60 mld. Konsolowy debiut odbył się w 2015 roku, gdy ukazała się konwersja Xbox One. Dzięki temu tytuł jest też dostępny na Xbox Series X/S, choć nie natywnie. W planach na przyszłość są inne innowacje, jak choćby narzędzia do tworzenia gier bazujące na sztucznej inteligencji.

Zobacz także