Roblox trafi na PlayStation. W planach są też narzędzia SI
Nowości dla deweloperów i nie tylko.
Jedna z najpopularniejszych produkcji na świecie - Roblox - będzie wkrótce jeszcze większa, ponieważ trafi na konsole PlayStation 4 i PS5. Premiera w październiku. Nie podano konkretnej daty.
Gra, a raczej platforma do tworzenia i publikowania własnych gier, debiutowała na PC w 2006 roku, a lata później trafiła także na iOS i Androida. Konsolowy debiut odbył się w 2015 roku, gdy ukazała się konwersja Xbox One. Dzięki temu tytuł jest też dostępny na Xbox Series X/S, choć nie natywnie.
Na liście platform nie ma jednak sprzętu Sony czy Nintendo, co wkrótce się zmieni, przynajmniej w przypadku tej pierwszy firmy z Japonii. Wieści ogłoszono na Roblox Developer Conference. „150 milionów posiadaczy PlayStation 4 i PS5 otrzyma dostęp do pełnego katalogu wrażeń Roblox” - zapewniono.
Jednocześnie ukaże się także aktualizacja na Xboksach, z „nowym wyglądem, częstymi aktualizacjami (i dostępem do najnowszych opcji), poprawionym systemem rekomendacji treści i usprawnionymi wrażeniami użytkowników” - wymieniono na konferencji.
„Przeniesienie gier naszych deweloperów na te dwie niesamowite platformy jest znaczącym krokiem w kierunku udostępnienia Roblox na wszystkich najpopularniejszych urządzeniach” - czytamy w oświadczeniu. „I nie zamierzamy na tym poprzestać”.
To ostatnie zdanie sugeruje, że być może doczeka się także Nintendo. Switch byłby - jak się wydaje - idealnym połączeniem, ponieważ jest popularny także wśród najmłodszych graczy, tak samo jak Roblox.
Wcześniej - jeszcze we wrześniu - platforma ukaże się w pełnej wersji na urządzeniach Meta Quest. W lipcu prowadzono tam testy, które cieszyły się ogromną popularnością, z ponad milionem pobrań w pięć dni.
Idąc dalej, do końca roku powinny być gotowe narzędzia do tworzenia światów bazujące na sztucznej inteligencji. Deweloperzy będą mogli generować obiekty i inne elementy, po prostu rozmawiając z botem na tekstowym czacie.