Roblox zadebiutowało na giełdzie, jest droższe niż EA i Take-Two
Sukces twórców darmowej gry.
Roblox to popularna i darmowa platforma dla graczy oraz amatorskich deweloperów. Wczoraj odpowiedzialna za powstanie projektu firma o tej samej nazwie zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie, gdzie odniosła duży sukces.
Po pierwszym dniu za pojedynczą akcję spółki trzeba było zapłacić 69,50 dolara, co przełożyło się na łączną wycenę w wysokości 38,26 miliarda dolarów. Podmiot jest więc droższy niż od EA, Take-Two i Ubisoftu, których wartość wynosi odpowiednio 37,43 miliarda dolarów, 18,98 miliarda dolarów i 8,16 miliarda dolarów.
„Jesteśmy bardzo mocno onieśmieleni niesamowitym wsparciem dla Roblox i naszej publicznej oferty. Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam w realizacji naszej wizji” - napisał na Twitterze szef firmy, David Baszucki.
Roblox pozwala tworzyć zróżnicowane gry, które można nawet sprzedawać. Każdego miesiąca w produkcji aktywnych jest 200 milionów użytkowników, przy czym wśród odbiorców dominują młodsi - 56 procent odbiorców ma mniej niż 13 lat.
Tytuł - podobnie jak inne pozycje - skorzystał na pandemii i lockdownie. W ubiegłym roku dzienna liczba graczy wzrosła o 85 procent, a miesięczna o 75 procent. Twórcy osiągnęli też przychody wyższe o 82 procent.