Skip to main content

Rocket League - ustawienie kamery

Najlepsze ustawienia kamery dla wygodniejszego poruszania się po boisku.

Rozpoczynając zabawę z grą musisz zdawać sobie sprawę, że osiągnięcie w niej przyzwoitego poziomu to nie lada wyzwania. Dużą częścią sukcesu jest poprawne ustawienie kamery, dzięki czemu będziemy mieli szerszy i praktyczniejszy rzut na to, co dzieje się na boisku. W Rocket League obserwujemy świat z perspektywy trzeciej osoby, więc nie widzimy ciągle całego boiska, jak ma to choćby miejsce w serii Fifa.


Rocket League - najlepsze ustawienie kamery

Eksperymentuj z poniższymi wartościami, aby dobrać do swoich preferencji najlepsze ustawienia. Jeśli nie chcesz tracić na to czasu, zerknij nieco niżej, gdzie zaproponowaliśmy najbardziej uniwersalne przedziały.

  • Invert swivel/spectator pitch - możliwość odwrócenia osi w przypadku sterowania padem lub myszką. Zależy od indywidualnych preferencji gracza.
  • Camera shake - zaznaczenie tej opcji sprawi, że podczas rozgrywki, głównie przy odbijaniu piłki i zderzaniu z przeciwnikiem, obrazowi będą towarzyszyć niewielkie wstrząsy. Ustawienie wstrząsów nie pomaga w niczym, choć są zwolennicy jego pozostawienia. Z naszej strony nie polecamy tego rozwiązania, gdyż nie ma praktycznego zastosowania.
  • Camera FOV - pole widzenia, czyli wartość, która określa jak szeroki plan ma obejmować twoja kamera. Poniżej możesz zauważyć przykłady trzech różnych ustawień. Wydawać by się mogło, że im więcej widać, tym lepiej dla nas. O ile w przypadku ogólnego rozeznania w sytuacji to prawda, to ustawienie tego typu utrudni nam precyzyjne uderzanie piłki. Dobrze jest więc znaleźć kompromis w ustawieniu FOV.
Różnica w ustawieniu opcji Camera FOV dla trzech przykładów.
  • Camera distance - ustawia dystans kamery od naszego pojazdu. Jest to bardzo elastyczne ustawienie, mogące poprawić przegląd całego boiska, jednak zbytnie oddalenie kamery sprawi, że opanowanie pojazdu i precyzyjne nim uderzanie będzie coraz trudniejsze. Sugerujemy pozostawienie domyślnego ustawienia lub delikatne oddalenie.
  • Camera height - określa jak wysoko ma być ustawiona kamera względem pojazdu. Minimalna wartość to 40, maksymalna to 200. Sugerujemy pozostawienie jej domyślnej. Zbyt duża wartość zwiększy przegląd boiska, ale zdecydowanie utrudni trafianie w piłkę.
  • Camera angle - sprawia, że możemy widzieć nasz samochodów bardziej od góry. Warto stosować lekko ujemne wartości tego ustawienia, dzięki czemu zyskujemy lepszą widoczność boiska. Nie przesadź jednak z tą wartością, aby nie zmniejszyć precyzji uderzania piłki.
  • Camera stiffness - im większa wartość, tym kamera będzie sztywniej poruszać się za twoim pojazdem. Zauważysz to bardzo szybko podczas poślizgów. Dobrze jest wypośrodkować tę wartość i nie ustawiać jej na maksimum - sztywne trzymanie się kamery może nie być zbyt miłe dla oczu.
  • Camera swivel speed - dosłownie: szybkość obracania kamery. Im większa wartość, tym kamera będzie czulsza przy rozglądaniu się. Nie ustawiaj tej wartości zbyt wysoko, zwłaszcza gdy korzystasz z bardzo czułej myszki.

Spis treści: Rocket League - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też:

- Rocket League - tryby gry

- Rocket League - konfiguracja samochodu


Sugerowane ustawienia kamery dla Rocket League:

Przygotowane przez nas ustawienia to raczej luźne propozycje, dlatego w większości przypadków podaliśmy przedziały danej wartości. Dobieraliśmy je na podstawie własnych doświadczeń i podglądając zawodowych graczy, którzy czasami nie robią ze swoich ustawień kamery wielkiej tajemnicy.

  • Camera FOV: 100-110
  • Camera distance: 230-270
  • Camera height: 100
  • Camera angle: od -2 do -5
  • Camera stiffness: 0.00-0.5
  • Camera swivel speed: 2.5-3.5

Wykorzystaj tryby treningowe, aby przetestować różne ustawienia kamery. Nie istnieje uniwersalne rozwiązanie, które usatysfakcjonuje wszystkich graczy, jednak ustawiając kamerę zgodnie z powyższą propozycją może ci iść nieco lepiej już na starcie.

Zobacz także