Skip to main content

Rockstar Games Launcher nie działa, a gracze krytykują GTA The Trilogy

Niska płynność i błędy.

  • Rockstar Games Launcher nie działa od kilkunastu godzin
  • Na PC nie można przez to włączyć Grand Theft Auto: The Trilogy
  • Sama kolekcja jest też krytykowana za niską jakość

Rockstar Games Launcher od kilkunastu godzin nie działa, co uniemożliwia włączenie wydanego wczoraj Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition na PC. Co więcej, pierwsze opinie użytkowników na temat gier wydają się nie być najlepsze.

„Usługi związane z Rockstar Games Launcher i wspieranymi tytułami są tymczasowo wyłączone w celu konserwacji. Zostaną przywrócone po jej zakończeniu” - napisano na Twitterze wczoraj po godzinie 20:00, gdy spora liczba graczy miała nadzieję dołączyć do zabawy.

Jak wskazuje strona pomocy technicznej, sytuacja jak na razie - jedenaście godzin później - nie uległa zmianie. Na PC nie działa także Red Dead Online oraz Grand Theft Auto Online.

Zobacz na YouTube

Zestaw remasterów ukazał się jednak o godzinie 16:00 polskiego czasu, co pozwoliło części graczy rozpocząć kampanię. Wrażenia nie są jednak najlepsze i wielu użytkowników narzeka na liczne błędy czy problemy z optymalizacją.

Fani są między innymi zaskoczeni faktem, że na konsolach przygotowano dwa tryby wyświetlania obrazu: 30 FPS z wyższymi lub 60 FPS z niższymi ustawieniami graficznymi. Tytuły niekiedy i tak mają problemy z utrzymaniem tych wartości, zwłaszcza w przypadku remastera GTA: San Andreas.

„GTA: Vice City, gra na tyle stara, że może zaciągnąć się do wojska, ma problemy z działaniem na PlayStation 5” - zauważa jeden z użytkowników na forum Reddit, w popularnym temacie pod tytułem „Rockstar powinien się wstydzić”.

Och nie!

Są też inne niedoróbki i źródła krytyki: „plastikowe” modele postaci, deszcz przemieszczający się wraz z graczem i zasłaniający obraz, fatalne sterowanie pojazdami latającymi, czy też usunięcie oryginalnych odsłon serii z dystrybucji cyfrowej.

Twórcy remasterów - studio Grove Street Games - odpowiadali wcześniej za mobilne konwersje serii i wydaje się, że właśnie te były podstawą dla The Definitive Edition. Firma obiecuje łatanie i prosi o zgłaszanie błędów do pomocy technicznej Rockstara.

Zobacz także