Rockstar naprawia GTA Trilogy - jest pierwsza aktualizacja
Długa lista usuniętych błędów.
Rockstar Games opublikowało pierwszą aktualizację GTA: The Trilogy The Definitive Edition. Dostępny na razie tylko na konsolach patch o numerze 1.02 eliminuje szereg błędów, na które narzekali gracze.
Lista poprawek jest dość długa. Rozwiązano część problemów wspólnych dla wszystkich gier z kolekcji, w tym z wykrywaniem kolizji i nagłym zapadaniem się postaci pod mapę. Usunięto usterki z niewłaściwym wyświetlaniem tekstur, kłopotami z modelami bohaterów w przerywnikach filmowych, czy przenikaniem kamery przez obiekty.
Są również ulepszenia dotyczące konkretnych produkcji. Przykładowo w GTA 3 wyeliminowano bug powodujący zawieszanie się tytułu w przerywniku filmowym w misji Gone Fishing oraz błędy, które mogą prowadzić do niepowodzenia w kilku zadaniach.
Natomiast w Vice City naprawiono usterkę, w wyniku której gracz nie mógł obracać kamerą jadąc z wysoką prędkością, niewłaściwe wyświetlanie trasy na mini-mapie, czy blokadę drzwi do warsztatu malowania karoserii.
W San Andreas usunięto zaś błąd z intensywnymi opadami deszczu, które utrudniały widoczność. Do tego zlikwidowano problemy ze znikającym mostem w regionie Flint County i brakiem animacji niektórych postaci w części przerywników filmowych.
Ulepszeń jest znacznie więcej. Pełna lista zmian i poprawek dostępna jest we wpisie na stronie pomocy technicznej Rockstar Games.
Według informacji przekazywanych przez twórców, aktualizacja 1.02 ukazała się na razie tylko na PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One, choć wspomniano o jednym udoskonaleniu wdrożonym wyłącznie na Switchu.
Przypomnijmy, że wczoraj Rockstar Games przeprosiło za problemy z kolekcją remasterów i obiecało naprawienie odświeżonej trylogii. Deweloperzy jednocześnie przywrócili do sprzedaży na PC oryginalne edycje gier z zestawu.