Rok 2022 zdominowany przez cyfrową dystrybucję
Oraz inne ciekawe statystyki.
W sieci pojawiło się zestawienie najciekawszych statystyk, które rzucają światło na to, jak wyglądała branża gier na przestrzeni całego 2022 roku oraz w jakim kierunku może zmierzać w niedalekiej przyszłości. Niektóre dane mogą wręcz zszokować.
Podsumowanie przygotował portal GamesIndustry, który zebrał dane pochodzące z wielu renomowanych źródeł. Statystyki obejmują zagadnienia od ogólnej wartości rynku gier, przez podział sprzedanych produkcji na nośniki fizyczne i kopie cyfrowe, aż po tytuły najczęściej opisywane w tym roku przez media czy komentowane przez użytkowników Twittera.
Rynek gier w roku 2022 osiągną wartość 184,4 miliardów dolarów, z czego aż 50% stanowią gry mobilne, 28% - gry na konsole, 21% - gry na PC, a 1% to gry przeglądarkowe. Aż 94,2% wszystkich sprzedanych w tym roku produkcji to gry w formie cyfrowej. Wydania fizyczne kupuje już tylko 2% graczy PC i 28% konsolowych.
Najlepiej ocenianą grą roku jest Elden Ring, które ma średnią 96% pozytywnych opinii, a najgorzej ocenianą - Postal 4 No Regrets z wynikiem zaledwie 30%. Gra FromSoftware była też najczęściej opisywana przez media, a łączna liczba artykułów na jej temat wyniosła ponad 63 tysiące. Cyberpunk 2077 znalazł się na 7. miejscu z wynikiem ponad 22 tys. publikacji. W analogicznym zestawieniu, ale dotyczącym firm, najwięcej artykułów napisano na temat Nintendo (ponad 269 tys.), Microsoftu (ponad 179 tys.) oraz Sony (niemal 155 tys.).
Internauci najczęściej oglądali trailery League of Legends (prawie 140 milionów wyświetleń), Poppy Playtime (54,1 mln) oraz Call of Duty Modern Warfare 2 (38,2 mln). Na Twitterze najczęściej dyskutowano o Genshin Impact, Final Fantasy 14 i Elden Ring. Najpopularniejszym growym influencerem na YouTube jest Aphmau, która opublikowała łącznie 341 filmów na temat 4 gier (głównie Minecraft) i zebrała ponad 1,5 miliarda wyświetleń.