Rosja wesprze twórców „patriotycznych” gier
„Oczekujemy, że przedstawią wydarzenia historyczne w sposób realistyczny i zgodny z prawdą.”
Pracownik rosyjskiego Ministerstwa Kultury przyznał w wywiadzie z gazetą Izwiestija, że wiele gier wideo przedstawia jego kraj w „nierealistyczny” sposób. Państwo zaoferuje finansowe wsparcie dla deweloperów „patriotycznych” produkcji.
- Oczekujemy od twórców, że przedstawią wydarzenia historyczne w sposób realistyczny i zgodny z prawdą, unikając prezentowania negatywnego wizerunku rosyjskich żołnierzy - mówi Arseny Mironow. - Gry powinny być nie tylko rozrywkowe, ale także wspierać funkcje poznawcze i promować patriotyczną edukację.
Wywiad jest zapewne reakcją na doniesienia z sierpnia. Po premierze strategii Company of Heroes 2 pojawiły się głosy krytyki ze strony dużej liczby - między innymi rosyjskich i ukraińskich - graczy, którzy uważają, że produkcja studia Relic Entertainment proponuje historię przekłamującą fakty, utrwalającą negatywne stereotypy i przedstawiającą żołnierzy sowieckich w złym świetle.
Firma 1C-SoftClub - dystrybutor Company of Heroes 2 w Rosji i krajach byłego Związku Radzieckiego - wstrzymała nawet sprzedaż produkcji Relic Entertainment i Segi.
Rosyjskie Ministerstwo Kultury wraz z tamtejszym Towarzystwem Historycznym planuje produkcję własnej gry, koncentrującej się na awiacji podczas I wojny światowej. Premiera wiosną przyszłego roku, z „realistyczną” wersją wydarzeń. Wszystkie podmioty zainteresowane stworzeniem i publikacją takiego tytułu otrzymają wsparcie finansowe. Co więcej, urzędnicy minsterstwa będą uważniej przyglądać się grom zagranicznych firm.
„Doświadczenie pokazuje, że każde wydarzenie historyczne, przedstawione w rozrywkowy i zabawny sposób wydaje się być w oczach dzieci prawdziwe” - dodaje psycholog Anfisa Kalistratowa, cytowana przez Izwiestiję.
„Przez to dzieci błędnie pojmują niektóre fakty. Dla przykładu, młodzi fani filmu »Pearl Harbor« uważają, że to Amerykanie wygrali wojnę.”
(Dzięki, CVG.)