Rośnie liczba abonentów World of Warcraft; sprzedano 15 mln egzemplarzy Diablo 3
Wyniki finansowe Activision Blizzard.
W najnowszym raporcie finansowym Activision Blizzard i podczas konferencji z inwestorami ujawniono między innymi, że na całym świecie sprzedano już 15 milionów egzemplarzy Diablo 3, a liczba subskrypcji w World of Warcraft nieznacznie wzrosła.
Ostatnie wyniki Diablo 3 - z listopada - mówiły o 14 mln sztuk, a dodatkowy milion przypisuje się premierze gry na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 we wrześniu ubiegłego roku. Za nieco ponad 1,5 procent całości odpowiada Polska, gdzie rozeszło się 250 tys. egzemplarzy.
W czwartym kwartale roku, czyli w okresie do końca grudnia 2013 r., zanotowano także wzrost liczby subskrybentów w World of Warcraft. Po roku spadków przybyło 200 tys. graczy opłacających abonament, co podnosi ogólną liczbę do 7,8 mln. W poprzednim kwartale zanotowano spadek o 100 tys.
Ogólnie Activision Blizzard zanotowało lepszy od oczekiwanego kwartał roku fiskalnego, notując zyski na poziomie 174 mln dol. - mniej niż 354 mln w ostatnich trzech miesiącach 2012 roku. Przychody wyniosły 1,54 mln dol.
Jeśli zaś mowa o całym roku 2013, zawartość cyfrowa odpowiada już za 34 procent przychodów. Zyski wyniosły zaś nieco ponad miliard dolarów - spadek z poziomu 1,15 mld w 2012 r. Słabsze wyniki wydawca tłumaczy mniejszym zainteresowaniem grami na odchodzącą generację konsol, czego nie udało się jeszcze zrekompensować na PlayStation 4 i Xbox One.
Podczas rozmowy z inwestorami powtórzono zapewnienia, że Destiny może stać się „trzecią serią wartą miliard dolarów”. Ujawniono także, że testy strzelanki w wersji beta rozpoczną się latem.