Rośnie sprzedaż cyfrowa gier EA, mniejsze zainteresowanie pudełkami
Wydawca opublikował wyniki za I kwartał.
Electronic Arts opublikowało wyniki finansowe za I kwartał obecnego roku fiskalnego. Przychody utrzymały się na poziomie z analogicznego okresu w ubiegłym roku. Amerykański wydawca zanotował wzrost zainteresowania w dystrybucji cyfrowej, przy mniejszej sprzedaży gier pudełkowych.
Sama FIFA 13 wygenerowała 70 mln dol. w pierwszym kwartale, co stanowi wzrost o 92% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku dla Fify 12.
Opublikowany raport finansowy ujawnia także, że EA było najpopularniejszym wydawcą w sklepie App Store. Świetnie radzi sobie The Simpsons: Tapped Out i Real Racing 3, pobrane już ponad 45 mln razy.
Liczba posiadaczy kont premium w Battlefield 3 wynosi już 4 miliony graczy, a platforma Origin przekroczyła 50 mln użytkowników.
Sprzedaż pudełkowe wygenerowała 452 mln dol., w porównaniu do 592 mln w ubiegłym roku. Słabysz wynik odrobiono w dystrybucji cyfrowej, gdzie wypracowano 482 mln dol. w porównaniu z 342 mln w I kwartale 2013 roku.
Ogólnie Electronic Arts wypracowało przychody na poziomie 949 mln, w porównaniu z 955 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. W dalszej perspektywie wydawca spodziewa się strat w miesiącach letnich, ale przychody w całym drugim kwartale mają wynieść 625 mln dol.