Rosyjska telewizja uznała plakat Team Fortress 2 za materiały propagandowe USA
„Żołnierze jedzą dzieci, to fakt.”
„Żołnierze jedzą dzieci, to fakt” - głosi plakat, który rosyjska telewizja Channel One wyemitowała w filmie dokumentalnym poświęconym amerykańskim materiałom propagandowym z czasów I wojny światowej.
Problem polega na tym, że plakat nigdy nie służył w wojnie informacyjnej, lecz powstał na konkurs związany z sieciową strzelanką Team Fortress 2 przez użytkownika serwisu DeviantArt o pseudonimie „TankTaur”.
„Bez względu na jakąkolwiek logikę i sens, amerykańska społeczność musiała wiedzieć, że Niemcy byli złem wcielonym” - mówi narrator w filmie (dzięki, International Business Times).
„Pomyśl o dzieciach. Dołącz do zespołu Demomana już dzisiaj” - napisano na plakacie. Wszystko wskazuje na to, że rosyjscy filmowcy zapomnieli sprawdzić, czy przypadkiem Demoman nie jest jedną z klas postaci w popularnej grze Valve.
To nie pierwszy tego typu przypadek w mediach „głównego nurtu”. W 2012 roku BBC przez przypadek opublikowało logo fikcyjnej organizacji United Nations Space Command z Halo podczas reportażu z Syrii, a rok wcześniej stacja ITV wyemitowała film dokumentalny, gdzie za sekretne nagranie bojówki IRA posłużyły materiały z Arma 2.
Rosjanie już wcześniej popełniali podobne pomyłki: w lipcu pisaliśmy o stacji Russia Today, która wykorzystała obrazek promocyjny z Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain do ilustracji reportażu o dziecięcych żołnierzach w Afryce.
Poniżej znaleźć można wspomniany film dokumentalny. Kluczowy moment w okolicach 9:55.