Routine - horror w stylu lat 80. zadebiutuje w marcu
Powstaje od 2012 roku.
Horror Routine, ogłoszony w zamierzchłej przeszłości 2012 roku, otrzymał wstępną datę premiery. Deweloperzy z odpowiedzialnego za prace studia Lunar Software opublikowali nowy trailer, mówiący o debiucie w marcu 2017 r., na PC.
To pierwszy związany z grą materiał wideo od ponad trzech lat, gdy opublikowano - mocno już przeterminowany - gameplay z ówczesnej wersji alpha.
Produkcja stawia na klimat filmów z lat 80. i wzornictwo przemysłowe z tego okresu, choć nowatorstwo takiego konceptu umniejszył nieco debiut Obcy: Izolacja w 2014 roku.
Zaraz po ogłoszeniu w sierpniu 2012 roku, projektant i grafik Aaron Foster zapowiadał minimalistyczne podejście, brak wskaźników zdrowia czy dodatkowych żyć.
Zgodnie z założeniami rozgrywki, które obecnie są już standardem w horrorach, gracze zajmą się raczej powolną eksploracją i skradaniem, a nie bezpośrednią walką z przeciwnikami.
„Jeśli strzelimy i spudłujemy, możemy zaalarmować więcej wrogów i zdradzić naszą pozycję. A to nic dobrego, jeśli mamy jeden nabój w magazynku” - wyjaśniał Foster.
Routine zmusza także do rozpoczęcia rozgrywki od nowa po każdej śmierci, a poszczególne etapy będą po części generowane proceduralnie, byśmy nigdy nie wiedzieli, co czeka za rogiem.
Gdzieś po drodze czteroosobowy zespół z Lunar Software postanowił porzucić plany na konwersję Oculus Rift, tłumacząc się problemami z powstrzymaniem nudności.