Rozbudowana wersja Divinity: Original Sin ukaże się na PS4 i Xbox One
Nowości trafią za darmo na PC.
Divinity: Original Sin (znane w Polsce także jako Divinity: Grzech Pierworodny) ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja doczeka się szeregu nowości, podtytułu Enhanced Edition i zadebiutuje pod koniec roku.
Zmieniło się całkiem sporo - zespół około 40 deweloperów zmodyfikował niemal wszystkie elementy, od grafiki, przez fabułę, na zakończeniach kończąc.
Wszyscy posiadacze Divinity: Original Sin na PC i Macach - jest ich już niemal milion - otrzymają Enhanced Edition za darmo. Ze względu na zakres zmian będzie to osobna produkcja, więc nie uda się przenieść istniejących zapisów.
Na konsolach pojawi się oczywiści stosowny interfejs i natywna obsługa padów, a także tryby kooperacji - lokalnie na podzielonym ekranie lub w sieci.
Przygotowanie wsparcia dla DirectX 11 pozwoliło przeprojektować większość efektów graficznych, a kamera obraca się teraz w zakresie 360 stopni. W związku z tym wzrosną minimalne wymagania sprzętowe na PC.
Modyfikacji doczekała się fabuła - dopracowano część środkową oraz zakończenie. Odwiedzimy nowe lokacje, a wszystkie potyczki z przeciwnikami zostały odświeżone. Przygotowano też mnóstwo nowych głosów postaci oraz ulepszoną sztuczną inteligencję.
Opowieść skupia się na dwójce bohaterów - członków grupy nazywanej Łowcami Źródła - którzy zostają wysłani do nękanego przez nieumarłych i hordy orków miasteczka, by rozwiązać sprawę pewnego morderstwa. Grając samotnie kierujemy poczynaniami obu postaci, podczas gdy w trybie kooperacji każdy z graczy prowadzi jedną z nich.
Gra ukazała się w czerwcu ubiegłego roku, po udanej kampanii na Kickstarterze. Szybko stała się jednym z największych hitów pochodzących z tego serwisu społecznościowego finansowania.
- Już w dniu debiutu zaczęliśmy otrzymywać telefony na temat wersji konsolowej - przyznaje Swen Vincke, szef produkcji w Larian Studios. - Niemal natychmiast.
Poza konsolowym Divinity: Original Sin, firma rozwija obecnie dwa duże projekty. Jeden powstaje w siedzibie w Belgii, a drugi w oddziale w Kanadzie. Obie produkcje powstają na silniku z Grzechu Pierworodnego. Będą to tytuły turowe, z kooperacją.