Rozdano DICE Awards 2022. It Takes Two z najważniejszą nagrodą
Największym zwycięzcą jest Ratchet & Clank: Rift Apart.
Ujawniono laureatów tegorocznej edycji DICE Awards - nagród rozdawanych przez amerykańską Akademię Sztuk i Nauk Interaktywnych najlepszym produkcjom minionego roku.
W najważniejszej kategorii, czyli dla Gry Roku, zwyciężyło kooperacyjne It Takes Two, które doceniono także w szeregu innych plebiscytach. Największą liczbę statuetek - cztery - zdobyło zaś Ratchet & Clank: Rift Apart.
Poniżej pełna lista laureatów:
- Gra Roku: It Takes Two
- Najlepsza gra akcji: Halo Infinite
- Najlepsza gra przygodowa: Guardians of the Galaxy
- Najlepsza gra familijna: Ratchet & Clank: Rift Apart
- Najlepsza bijatyka: Guilty Gear Strive
- Najlepsza gra wyścigowa: Forza Horizon 5
- Najlepsza gra RPG: Final Fantasy 14: Endwalker
- Najlepsza gra sportowa: Mario Golf: Super Rush
- Najlepsza strategia lub symulacja: Age of Empires 4
- Najlepsza gra VR: Lone Echo 2
- Najlepsza gra mobilna: Pokemon Unite
- Najlepsza gra sieciowa: Halo Infinite
- Wyjątkowe osiągnięcie w animacji: Ratchet & Clank: Rift Apart
- Wyjątkowe osiągnięcie w kierunku artystycznym: Ratchet & Clank: Rift Apart
- Wyjątkowe osiągnięcie w kreacji postaci: Resident Evil Village - Lady Dimitrescu
- Wyjątkowe osiągnięcie w muzyce: Returnal
- Wyjątkowe osiągnięcie w warstwie audio: Returnal
- Wyjątkowe osiągnięcie w fabule: Guardians of the Galaxy
- Wyjątkowe osiągnięcie w dziedzinie technologii: Ratchet & Clank: Rift Apart
- Wyjątkowe osiągnięcie w dziedzinie VR: Lone Echo 2
- Wyjątkowe osiągnięcie w dziedzinie gier niezależnych: Unpacking
- Wyjątkowe osiągnięcie w projekcie gier: It Takes Two
- Wyjątkowe osiągnięcie w reżyserii: Deathloop
Wyróżniono także Eda Boona ze studia NetherRealm - deweloper wszedł do tak zwanej „hali sław” dla najbardziej zasłużonych twórców. Poza tym, zgodnie z wcześniejszymi informacjami, nagrodę za całokształt twórczości przyznano Philowi Spencerowi, czyli szefowi działu Xbox w Microsofcie.