Rozrywanie obrazu w Assassin's Creed Valhalla na Xbox Series X - gracze zgłaszają kolejne problemy
Tearing na telewizorach bez VRR.
- W Assassin's Creed Valhalla na Xbox Series X występuje tak zwany tearing
- Błąd nie pojawia się na telewizorach z VRR
Gracze informują o kolejnych problemach z Assassin's Creed Valhalla. Okazuje się, że na Xbox Series X i telewizorach bez VRR (zmiennego odświeżania obrazu) występuje tak zwany tearing, czyli „rozrywanie” obrazu.
Kłopoty zgłaszają między innymi użytkownicy forum Reddit. Internauci twierdzą, że w trakcie rozgrywki doświadczają wspomnianego tearingu - szarpania, gdy na ekranie pojawia się obraz pochodzący nie z jednej, a dwóch klatek.
Na problem z „rozrywaniem” obrazu natknęła się także redakcja Eurogamer.pl. Na razie nie jest jednak jasne, czy zjawisko występuje tylko na Xbox Series X, czy też pojawia się również na PlayStation 5.
Nasz kolega z brytyjskiego Digital Foundry - John Linneman - przekonuje na Twitterze, że błąd niwelują telewizory z maksymalnym poziomem odświeżania obrazu na poziomie 120 Hz i obsługą VRR.
Nadmienić jednak należy, że zmienne odświeżanie obrazu do działania wymaga urządzenia wyposażonego w złącze HDMI 2.1 (choć na niektórych modelach wystarczy HDMI 2.0). Wyświetlacze o podobnych parametrach i funkcjach są obecnie dosyć drogie.
Tearing w Assassin's Creed Valhalla na Xbox Series X to jednak najpewniej błąd gry. Niewykluczone, że Ubisoft rozwiąże problem w jednej z przyszłych aktualizacji produkcji.