Skip to main content

Rozwój postaci w Dragon Age: The Veilguard robi wrażenie. Sporo nowych informacji o grze

Są też kolejne szczegóły systemu walki.

Studio BioWare dzieli się kolejnymi ciekawostkami o Dragon Age: The Veilguard. W ramach obszernego wywiadu dla Game Informer ujawniono szczegóły systemu walki oraz zaprezentowano pierwsze spojrzenie na rozległe drzewko umiejętności.

Już na samym początku rozmowy reżyserka Corinne Busche wyjaśnia, że system walki ewoluował wraz z każdą kolejną odsłoną cyklu, a bardziej dynamiczne podejście ma ułatwić graczom wejście w buty swojej postaci. „W tak autentycznym i żywym świecie system walki musi umożliwiać ci przejęcie kontroli nad każdą pojedynczą akcją, blokiem, unikiem i machnięciem mieczem” - mówi.

Brzmi to całkiem interesująco, ale jak wypada w praktyce? Poniżej podsumowanie najważniejszych informacji na temat systemu walki w The Veilguard:

  • podstawową mechaniką starć dla każdej klasy będą dwa ataki: szybkie oraz mocne
  • animacje ciosów będzie można przerywać wykonując unik
  • dużą rolę w walce odegrają kombinację umiejętności i nakładanie osłabień na wrogów
  • wojownicy i łotrowie mogą parować ciosy, a magowie blokować je za pomocą tarczy z many
  • umiejętności towarzyszy odblokowujemy poprzez rozwijanie relacji, a nie zdobywanie doświadczenia
  • główna postać ma pod ręką dwa zestawy broni, podobnie jak w DA: Początek
Podział umiejętności przypomina ten z Inkwizycji.

Drzewko rozwoju głównego bohatera podzielono na dwie kategorie: umiejętności aktywne (nowe zaklęcia i zdolności) oraz pasywne bonusy. Twórcy zapewniają jednak, że te drugie nie będą kończyły się na prostych wzmocnieniach statystyk. Każda klasa otrzyma też trzy specjalizacje, z unikalną i potężną „umiejętnością ostateczną”, a wydane punkty rozwoju będziemy mogli odzyskać w dowolnej chwili.

Widziałem, jak walka w The Veilguard była z czasem udoskonalana. Uwielbiam ją” - mówi dyrektor generalny BioWare, Gary McKay, najwyraźniej bardzo zadowolony z projektu. „Uwielbiam ten balans płynnej akcji w czasie rzeczywistym oraz głębie elementów RPG z aktywną pauzą i towarzyszami na polu bitwy”.

Pozostaje mieć nadzieje, że równie zadowoleni będą gracze, gdy Dragon Age: The Veilguard trafi w końcu na rynek. Tytuł ma zadebiutować na PC i konsolach obecnej generacji jesienią tego roku.

Zobacz także