Rozwój postaci w The Elder Scrolls Online wyjaśniony w nowym filmie
Punkty doświadczenia i klasy.
Bethesda opublikowała nowy film z The Elder Scrolls Online, w którym wyjaśnia system rozwoju postaci w sieciowym RPG.
W odróżnieniu od koncentrującej się na samotnej rozgrywce serii Elder Scrolls, ESO stawia na punkty doświadczenia i klasy postaci. Po awansie na kolejny poziom otrzymujemy dwa punkty - po jednym dla atrybutów i umiejętności w drzewku.
Pomimo tych ograniczeń, studio Zenimax Online jest pewne, że charakterystyczna dla serii wolność wyboru pozostanie ważną częścią gry. „Gry Elder Scrolls zawsze miały otwarty system postępów i ta produkcja nie jest wyjątkiem” - przyznał Nick Konkle, główny projektant rozgrywki.
„Przygotowaliśmy ogromną liczbę wyborów, można więc skupić się na jednej opcji lub spróbować wielu. Oczywiście, z ubiegiem czasu można osiągnąć mistrzostwo we wszystkich dziedzinach.”
Punkty umiejętności zdobyć można także dzięki kryształom Skyshard i podczas wydarzeń specjalnych. Wydawanie punktów odblokowuje następne zdolności w drzewku, a po pewnym czasie i pozyskaniu odpowiedniej liczby talentów otrzymamy możliwość usprawnienia umiejętności poprzez Morphing.
Dla przykładu, wybrać możemy między leczeniem wszystkich postaci w okolicy lub odzyskiwanie many po użyciu czarów.
Na samym szczycie drzewka znajdują się jeszcze potężniejsze umiejętności z serii „Ultimate”, takie jak Dragon Leap dla klasy Dragonknight, gdzie postać otrzymuje skrzydła i atakuje przeciwników z góry.
Twórcy przygotowali także „standardowe” zdolności pasywne oraz talenty dla określonych pancerzy i broni. Niektóre umiejętności odblokujemy tylko dzięki eksploracji świata.
The Elder Scrolls Online ukaże się wiosną przyszłego roku na PC, Macu, PlayStation 4 i Xbox One. Do gry wymagane będzie opłacenie abonamentu.