Skip to main content

Rozwój Wiedźmina 4 nabiera tempa. CD Projekt ogłosił start pełnoskalowej produkcji

Pora na najintensywniejsze prace.

Wiedźmin 4, znany też pod nazwą Project Polaris, wszedł oficjalnie w fazę pełnoskalowej produkcji. Nad tytułem działa zdecydowana większość deweloperów CD Projekt Red, których czeka teraz najintensywniejszy okres prac.

A co konkretnie oznacza to dla projektu? W fazie produkcji zespoły CD Projekt Red zajmą się już bezpośrednio budowaniem i udoskonalaniem gry, wykorzystując pomysły i elementy opracowane w fazie projektowej i preprodukcji. Pisząc w skrócie: studio ma już gotowy pomysł, a teraz musi tchnąć w niego życie.

- Mamy dla was kilka, mam nadzieję, ciekawych informacji - ogłosił Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projekt. - Pierwsza z nich dotyczy Polarisa. Miło mi poinformować, że kilka tygodni temu przeszliśmy do jego pełnoskalowej produkcji. To obecnie nasz najbardziej zaawansowany projekt i przed nami najintensywniejsza część dewelopmentu.

Wiedźmin 4 to priorytet CD Projekt Red, jednak równocześnie firma angażuje inwestuje siły i zasoby w rozwój innych projektami. Tak wygląda obecny podział zespołów deweloperskich:

  • Project Polaris (Wiedźmin 4) - 400 deweloperów
  • Project Orion (Sequel Cyberpunk 2077) - 64 deweloperów
  • Project Sirius (mniejsza gra wiedźmińska od Molasses Flood) - 42 deweloperów
  • Project Hadar (nowa marka) - 18 deweloperów

Z nowymi wyzwaniami czekającymi tuż za rogiem, to utalentowani i ciężko pracujący ludzie sprawiają, że wierzę, iż wspólnie jesteśmy w stanie sprawić, by nadchodząca saga o Wiedźminie była niezwykłym doświadczeniem. Teraz nie ma już odwrotu!” - napisał na swoim profilu X reżyser Sebastian Kalemba.

Oprócz wymienionych projektów CD Projekt inwestuje także w remake pierwszego Wiedźmina. Za prace odpowiada polskie studio Fool’s Theory, ale premiera jest odległa. Projekt ukaże się dopiero po Wiedźminie 4, który rozpocznie nową wiedźmińską sagę.

Zobacz także