Ruined King - statystyki i atrybuty
Co oznaczają i na co wpływają statystyki postaci.
W Ruined King nie można wybierać statystyk, które rozwiniemy, gdy awansujemy na wyższy poziom doświadczenia, ale mimo to warto wiedzieć, która statystyka za co odpowiada.
Dzięki temu będziesz na przykład wiedzieć, jaki przedmiot lepiej wyposażyć. Nowo zdobywane pancerze czy broń zazwyczaj podnoszą bowiem jeden atrybut, ale osłabiają inny.
W grze jest w sumie dziesięć statystyk.
- Moc ataku. Określa siłę bohatera i skuteczność ataków (także zdolności leczących i tarcz).
- Wola. Odpowiada za manę, czyli energię magiczną. Każdy punk Woli to 10 dodatkowych punktów many.
- Wytrzymałość. Odpowiada za punkty zdrowia. Każdy punkt Wytrzymałości to 5 punktów zdrowia.
- Fizyczna obrona. Zmniejsza obrażenia fizyczne (ataki bronią białą, uderzenia etc).
- Magiczna obrona. Zmniejsza obrażenia od zaklęć i zdolności magicznych.
- Obrażenia od trafień krytycznych. Wpływa na wielkość obrażeń, które zadają trafienia krytyczne.
- Trafienia krytyczne. Im większa ta statystyka, tym większa szansa na trafienie krytyczne.
- Szybkość. Wpływa na szybkość atakowania i rzucania zaklęć (zmniejsza odległość położenia bohatera na pasku inicjatywy po ataku).
- Unik. Zwiększa szansę na całkowite uniknięcie ataku.
- Kradzież życia. Pozwala odzyskiwać punkty zdrowia przy trafianiu wrogów.
Kiedy w menu ekwipunku klikasz na element wyposażenia (1), który możesz założyć, przy statystykach zobaczysz liczby (2) obrazujące, jak zmienią się atrybuty po wybraniu nowego sprzętu.
Zielone liczby pokazują, że statystyki wzrosną, a czerwone, że opadną. Praktycznie zawsze zobaczysz też czerwone wartości - niewiele jest przedmiotów, które zwiększają wszystkie statystyki. Nie każda statystyka jest jednak ważna dla każdego bohatera. Postacie silne i wytrzymałe nie muszą dbać o atrybut uniku czy woli.
Spis treści: Ruined King - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Ruined King - awansowanie: jak zdobywać punkty doświadczenia