Skip to main content

Ruszyła zbiórka pieniędzy na Franko 2

AKTUALIZACJA: Kampania zakończona powodzeniem.

Aktualizacja: Zbiórka pieniędzy na rzecz Franko 2 osiągnęła już zakładny poziom 34,5 tys. zł w serwisie Wspieram.to. Jednocześnie udało się ustanowić rekord sumy, pozyskanej dla prowadzonych w Polsce społecznościowych kampanii tego typu.

„Niecały rok temu na Wspieram.to wystartował pierwszy projekt gry - The Few studia Black Moon Desing. Wówczas kampania opiewała na kwotę 3,3 tys. zł i dotyczyła tylko polonizacji. Wówczas nikt w Polsce nie wierzył w powodzenie zbiórki, które mogły opiewać na większą sumą, a kiedy była mowa o pełnym sfinansowaniu produkcji przez graczy, wszyscy pukali się w czoło...” - komentuje Kamil Rogulski, pracownik portalu.

„Kampania była w pewnym sensie testem na to, czy w Polsce uda się to, co na Zachodzie dzieje się każdego dnia” - dodaje zespół twórców gry. „Stworzymy Franko 2 takie jakie naprawdę chcemy, bez żadnych ograniczeń.”

Zbiórka dodatkowych funduszy potrwa jeszcze przez osiem dni. Gra powinna zadebiutować w III kwartale tego roku.

*

Oryginalna wiadomość: Twórcy nowej odsłony popularnej przed laty „chodzonej” bijatyki Franko dali na siebie czekać - w czerwcu ubiegłego roku informowaliśmy, że „wkrótce” wystartuje zbiórka pieniędzy na projekt. Kampania rozpoczyna się jednak dopiero teraz.

Deweloperzy z Tomaszem Tomaszkiem i Mariuszem Pawlukiem na czele potrzebują 34,5 tys. złotych. Jeśli inicjatywa zakończy się powodzeniem, otrzymamy bijatyką we współczesnej oprawie, z premierą na PC, Maca i Linux w III kwartale tego roku, a później także na iOS, Androida oraz... Amigę.

„Nad Franko 2 pracujemy od czerwca 2013 roku, po tym jak porozumieliśmy się z ludźmi od wspieram.to. Początki były trudne, bowiem musieliśmy szukać zdolnych grafików, programistów, którzy pomogą nam przy produkcji po godzinach bez żadnego wynagrodzenia. Wiążę się to z tym, ze prace do tej pory szły trochę powoli, bowiem większość z nad Franko 2 robiła po godzinach” - wyjaśniają twórcy na stronie kampanii.

Gotowy jest już podobno silnik, grafika postaci, szkice poziomów, projekty ruchów i ciosów oraz fabuła. W planach jest tryb treningu, listy najlepszych wyników, osiągnięcia, możliwość korzystania broni, 10 lokacji „głównych” i 4 mniejsze poziomy, jeżdżenie autem czy 30 modeli przeciwników.

Fabuła toczy się 20 lat po wydarzeniach z poprzedniej części. Bohaterowie to oczywiście Franko oraz druga, nieujawniona jeszcze postać. Odwiedzimy między innymi Szczecin.

Oryginalne Franko: The Crazy Revenge ukazało się na Amigę w 1994 roku za sprawą studia World Software. Gracz wcielał się w tytułowego bohatera, który mści się na szczecińskim przemytniku Klocku. Akcję obserwujemy z boku, obraz przesuwa się w prawo, a po drodze do celu walczymy m.in. z punkami, ZOMOwcami, dresiarzami i skinami.

Zobacz na YouTube

Zobacz także