Rynek gier w Chinach wzrósł do poziomu ponad 13 mld dolarów w 2013 roku
38 procent więcej niż w 2012 r.
Rynek gier wideo w Chinach wzrósł o imponujące 38 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Udało się wypracować przychody na poziomie 13,75 mld dolarów.
Największą popularnością cieszą się standardowe produkcje na PC, odpowiadające za 64,5 procent rynku (8,87 mld). Na drugim miejscu tytuły dostępne z poziomu przeglądarki z 15 proc. (1,86 mld), następnie gry społecznościowe (890 mln) i konsole (około 10 mln) - wynika z raportu opublikowanego w serwisie 17173 (dzięki, Games in Asia).
Niski wynik konsol nie powinien dziwić - w Chinach import urządzeń Sony czy Microsoftu nadal jest nielegalny. W ubiegłym roku wprowadzono pewne ustępstwa - sprzedaż konsol rozpocznie się wkrótce w specjalnej strefie wolnego handlu w Szanghaju.
Microsoft ogłosił już, że współpracuje z BesTV przy pracach nad nowym urządzeniem do przesyłu gier i filmów na rynek azjatycki.
Ubiegłoroczny wynik to najwyższy wzrost od 2009 roku, gdy rynek gier wideo podskoczył o 42 procent. Rośnie także zaangażowanie podmiotów zagranicznych, ale chińskie produkcje to nadal ponad 57 proc. całości.