Skip to main content

Rząd USA walczy z terrorystami w Roblox

Walka na wielu frontach.

Amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) przeznaczył 700 tysięcy dolarów na przeciwdziałanie ekstremizmowi na platformach gier społecznościowych. Znaczną rolę odgrywają badania nad Roblox.

„W ciągu ostatniej dekady gry wideo coraz częściej stają się centralnymi punktami aktywności społecznej i tworzenia tożsamości dla nastolatków i młodych dorosłych. Relacje nawiązane i pielęgnowane w ekosystemach gier rutynowo przechodzą do świata rzeczywistego i są wpływowymi częściami lokalnych społeczności” - czytamy w ogłoszeniu DHS.

„W związku z tym ekstremiści zaczęli wykorzystywać gry i społeczności graczy do działań: od tworzenia propagandy po mobilizację i szkolenia terrorystów”.

Program potrwa około dwóch lat i ma na celu przede wszystkim zbadać zjawisko szerzenia się ekstremizmu oraz znalezienie skutecznych metod jego zwalczania w grach sieciowych. To pierwszy raz, kiedy rząd USA przeznaczył fundusze na tego typu projekt.

Roblox stanowi istotny obiekt badań, ponieważ niemal połowa graczy aktywnie spędzająca czas przy tej produkcji jest w wieku poniżej 13 lat, a jeszcze w 2019 roku zidentyfikowano ponad sto kont, które zawierały ekstremistyczne i rasistowskie treści. Rok wcześniej brytyjskie The Sun nazwało Roblox „rajem dla dżihadystów, nazistów i Ku Klux Klanu”.

Zobacz także