Scenarzysta Ubisoftu: na homoseksualnych bohaterów gier jeszcze poczekamy
„Istnieją obawy, że taki wybór postaci wpłynąłby na wyniki sprzedaży.”
Lucien Soulban, scenarzysta Ubisoft Montreal, wypowiedział się na temat homoseksualnych głównych bohaterów w grach wideo. Jego zdaniem, jedną z przyczyn ich braku jest obawa wydawców o wyniki sprzedaży.
- Kiedy zobaczymy w wysokobudżetowej grze głównego bohatera będącego gejem? Podejrzewam, że jeszcze trochę poczekamy, ponieważ istnieją obawy, że taki wybór postaci wpłynąłby na sprzedaż produktu - powiedział Soulban w wywiadzie z redaktorem blogu Ubisoftu.
Scenarzysta zaznacza, że twórcy będą się najczęściej decydować na wprowadzanie homoseksualnych postaci pobocznych - tak jak w przypadku The Last of Us, czy jednego z dodatków do GTA 4.
Soulban wyraził też nadzieję, że gdy w końcu pojawi się produkcja z głównym bohaterem o odmiennej orientacji seksualnej, „nie będzie to przedstawione w formie żartu”.
Autor pochwalił serie takie jak Mass Effect, Fable, Dragon Age czy Skyrim za to, że homoseksualiści nie są tam traktowani jako ktoś wyjątkowy.
- Te gry przedstawiają takie postacie bez żadnego rozgłosu i fanfar, jakby chciały po prostu powiedzieć: „Tak, są tutaj i nic w tym niezwykłego”.
Soulban współtworzył scenariusze do gier takich jak Warhammer 40K: Dawn of War, Company of Heroes, Far Cry 3 i Far Cry 3: Blood Dragon. Z Ubisoft Montreal jest związany od 2010 roku.