Scorn - Akt 1: wózek, stworek, wielkie wrota
Jak uwolnić stwora z jaja i otworzyć podwójny zamek w pomieszczeniu z wieżą.
Po rozwiązaniu zagadki z przesuwaniem jaj w Scorn, zjedź windą na dół. Od razu po wyjściu z windy skieruj się w korytarz, który masz po prawej stronie.
Na tej stronie:
Pchnięcie wózka i stworek
- Wróć do przestronnego pomieszczenia z wieżą i odnajdź cokół sterujący wysięgnikiem. Znajduje się on tuz przy wejściu na podest prowadzący na szczyt wieży. Aktywuj cokół.
- Użyj przycisku akcji, by podnieść przy pomocy dźwigu stwora, który znajdował się w jaju.
- Używając przycisków kierunkowych, opuść ramię wysięgnika niżej i ponownie wciśnij klawisz akcji, by uieścić stwora w wózku.
- Odsuń się od cokołu i chwyć wózek. Jeśli tory są już odpowiednio ustawione, to po prostu zacznij pchać wózek wzdłóż toru. Jeśli nie - wykonaj najpierw czynności na wieży opisane we wskazanej stronie.
- W pewnym momencie wózek zatrzyma sie i nie będzie chciał ruszyć dalej. odsuń się od niego i uruchom maszynę korzystając z cokołu po lewej stronie ekranu.
- Po wszystkim wróć do wózka i pchaj go dalej wzdłóż torów, aż dotrzesz do pomieszczenia z windą. To koniec drogi.
- Gdy stwór znajdzie się na swoim miejscu, użyj cokołu w centralnej częsci pomieszczenia, by przejąć kontrolę nad dźwigiem. Przy jego pomocy przenieś stwora do fotela po prawej.
- Tuż obok fotela ze stworem znajduje się przełącznik. Uruchom przy jego pomocy maszynę.
- Usuń fragmenty skorupy z fotela i poczekaj, aż stwór stanie na nogi.
- Po wszystkim odwróć się twarzą w kierunku windy. Po jej prawej stronie jest dobrze oświetlony korytarz. Zjadziesz w nim znajome urządzenie w kształcie rękawa, które służy do mocowania klucza na ręce. Podejdź do niego i zaczekaj na przyjaciela.
- Stwór upadnie po drodze. Pomóż mu wstać i aktywuj maszynę z rękawem, by zamontować klucz na ręce potwora.
- Idź dalej korytarzem w kierunku przeciwnym do windy. Skorzystaj z niewielkiego podestu i przedź przez okrągłe drzwi. Znajdziesz się przed wielką zamkniętą bramą. Są tu też dwa cokoły. Stań bliżej tego po lewej stronie (patrząc w kierunku wrót) i poczekaj na stworka.
- Stworek ponownie przewróci się koło cokołu. Pomóż mu wstać. Uruchomi to animację otwierania pierwszego zamka.
- Zaraz potem podejdź do drugiego cokołu i aktywuj go, by wrota stanęły otworem.
- Przejdź przez nowo otwarte przejście i idź dalej korytarzem. Na jego końcu znajdziesz windę. Pojedź nią na górę, by zakończyć ten etap rozgrywki.
Wielkie wrota - jak otworzyć
Następnie: Scorn - Akt 1: kolumna z wypustkami, pierwsza broń
Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Scorn - Akt 1: zagadka, kule, jaja i dźwig