Scorn - Akt 3: dźwig i droga do windy
Jak stworzyć przejście i przenieść kulę przy pomocy wysięgnika.
Mamy juz pistolet, a także zdobyliśmy wszystkie aktywatory i rozwiązaliśmy dwie zagadki z obracaniem rdzeni. Pora odblokwać przejście na najniższe piętro i uruchomić dźwig, po czym ukończymy trzeci akt gry Scorn.
Na tej stronie:
Dźwig i droga do windy
- Zaczynamy przy piedestale z trzema przełącznikami. Uruchomienie pierwszego przełącznika od prawej odblokuje przejście dwa piętra niżej.
- Odejdź od piedestału i udaj się do windy/kuli. Zjedź dwa piętra w dół, odwróć się w tył i idź na wprost.
- Dojdziesz po chwili do cokołu, który można aktywować. Sprawi to, że długi wysięgnik chwyci windę/kulę i przeniesie ją na „wózek transportowy”.
- Idź za przemieszczającą się windą/kulą, a dojdziesz do kolejnego dwigu.
- Są tu dwa cokoły, które można aktywować. Zacznij od tego po prawej.
- Kiedy przejmiesz kontrolę nad dźwigiem, najpierw przesuń go w lewo, a następnie użyj przycisku akcji, by chwycić windę/kulę.
- Nastęnie przy pomocy dźwigu przesuń ją na prawą stronę.
- Odejdź od piedestału i podejdź do drugiego, który znajduje się nieco niżej.
- Drugi piedestał uruchomi windę, która zabierze nas wraz z dźwigiem i kulą na górę.
- Kiedy winda się zatrzyma, wróć do piedestału kontrolującego dźwig. Pojedyncze wciśnięcie przycisku akcji uruchomi ramię wysięgnika, który automatycznie umieści windę/kulę na podwieszeniu.
- Odejdź od piedestału i idź dookoła windy/kuli.
- Zobaczysz tam kolejny piedestał, którego aktywowanie przesunie windę/kulę w inne miejsce i stworzy przejście.
- Wróć do platformy z dźwigiem i wejdź do windy/kuli, która przed chwilą znalazła się na swoim miejscu. Zabierze nas do ostatniej części trzeciego aktu.
Goryle i ulepszenie klucza/pilota
- Po opuszczeniu windy/kuli skieruj się na prawo.
- Po krótkiej scence, idź dalej. Znajdziesz tu pomieszczenie z jajnikami, a za nim dozownik amunicji.
- Cofnij sie i wyjdź z pomieszczenia z jajnikami - kieruj się w prawo. Po lekkim skręcie, idź dalej prosto tunelem prowadzącym w dół, a na jego końcu skręć w lewo.
- Uważaj na przeciwników - możesz ich ominąć.
- Kiedy przejdziesz przez zepsutą windę/kulę, poszukaj tunelu po lewej stronie.
- Na końcu tunelu znajdziesz piedestał ze szparą. Należy aktywować go trzymając w dłoni pierwszą broń - przełącz się na nią przyciskiem kierunkowym w lewo na kontrolerze lub klawiszem numerycznym 1 na klawiaturze.
- Aktywuj cokół, by otworzyć bramę.
- Przejdź przez bramę i idź na do jedynego otwartego przejścia. Oświetlają je dwie lampy.
- Po lewej zauważysz krwawe przejście i potwora przypominającego nieco goryla. Jest bardzo silny, ma duzo zdrowia i potrafi szarzować jak byk, ale jest dość powolny i mało zwrotny.
- Poczekaj, aż potwór opuści ciasne przejście, a nastepnie szybko go omiń i pobiegnij w miejsce, z którego przyszedł.
- Wbiegnij do oświetlonego tunelu, który zobaczysz po lewej stronie, następnie kieruj się prawą stroną okrągłego pomieszczenia.
- Znajdziesz kolejny cokół ze szparą na pierwszą broń. Aktywuj go, by odciąć drogę bestii i odblokować dla siebie przejście dalej.
- Idź dalej, mijając wejście po prawej - nie ma tam nic przydatnego.
- Podążąj krętą, ale jedyną ścieżką do szerokiego korytarza. Na jego końcu - tuż za mięsną naroślą - znajdziesz małą windę.
- Jedź na wyższe piętro.
- Po wyjściu z windy idź w prawo - znajdziesz tam piedestał ze szparą na broń, który odblokuje przejście na niższym piętrze. Na lewo od windy są zamknięte drzwi, których na razie nie otworzysz.
- Wróć windą na dół i skręć w lewo.
- Podążaj w kierunku nowo otwartego przejścia i staraj się omijać wrogów stojących na drodze.
- Za otwartym przejściem szukaj po lewej stronie pomieszczenia ze świecącą czerwoną naroślą, która wisi z sufitu.
- Po prawej będzie piedestał ze szparą na broń. Aktywuj go, by otworzyć bramę.
- Przejdź przez otwartą bramę i skorzystaj z urzadzenia, które ulepszy klucz/pilot tak, by mógł otwierać zamki z trzema lampkami. Znajdziesz tu też dozownik amunicji.
- Ponownie skorzystaj z cokołu ze szparą, by otworzyć przejście prowadzące z powrotem do małej windy. Po drugiej stronie ogrodzenia pojawi się stwór przypominający goryla, więc przygotuj się, by go ominąć i uciekać w kierunku windy, gdy tylko brama sie otworzy.
- Omiń stwora i wróć tą samą drogą do windy.
- Wjedź na górę, a gdy tam dotrzesz - od razu skieruj się w lewo do zamkniętych drzwi. Otwórz je przy pomocy klucza/pilota.
- Zaraz za drzwiami jest dozownik uzupełniający apteczkę.
- Wejdź do windy/kuli stojącej na końcu korytarza i wjedź nią na górę.
- Po wyjściu z windy/kuli przełącz się na pistolet i zestrzel potwora-robaka, który wisi w korytarzu na wprost.
- Przejdź tym korytarzem i kieruj się na prawo, omijając wrogów.
- Tunele pełne mięsa prowadzą do małego rozwidlenia. Wybierz ścieżkę po lewej.
- Na drodze stanie nam stwór-goryl. Lepiej unikać bezpośredniej walki. Kiedy go zobaczysz, wycofaj się nieco na bardziej przestronną część korytarza i poczekaj na odpowiedni moment, by ominąć potwora.
- Biegnij na wprost - do oświetlonego korytarza. Na końcu znajdziesz windę, która zabierze nas na dół.
- Po opuszczeniu windy kieruj się cały czas prosto. Gdy dotrzesz do pomieszczenia pełnego zielonej mgły i mięsistych wypustek - rozpocznie się czwarty akt gry Scorn.
Następnie: Scorn - Akt 4: wielki stwór, korytarze i strzelba
Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Scorn - Akt 3: zagadka z windą, zagadki logiczne z obracaniem rdzeni i pistolet