Skip to main content

Scorn - Akt 3: dźwig i droga do windy

Jak stworzyć przejście i przenieść kulę przy pomocy wysięgnika.

Mamy juz pistolet, a także zdobyliśmy wszystkie aktywatory i rozwiązaliśmy dwie zagadki z obracaniem rdzeni. Pora odblokwać przejście na najniższe piętro i uruchomić dźwig, po czym ukończymy trzeci akt gry Scorn.


Na tej stronie:


Dźwig i droga do windy

  • Zaczynamy przy piedestale z trzema przełącznikami. Uruchomienie pierwszego przełącznika od prawej odblokuje przejście dwa piętra niżej.
  • Odejdź od piedestału i udaj się do windy/kuli. Zjedź dwa piętra w dół, odwróć się w tył i idź na wprost.
  • Dojdziesz po chwili do cokołu, który można aktywować. Sprawi to, że długi wysięgnik chwyci windę/kulę i przeniesie ją na „wózek transportowy”.
  • Idź za przemieszczającą się windą/kulą, a dojdziesz do kolejnego dwigu.
  • Są tu dwa cokoły, które można aktywować. Zacznij od tego po prawej.
  • Kiedy przejmiesz kontrolę nad dźwigiem, najpierw przesuń go w lewo, a następnie użyj przycisku akcji, by chwycić windę/kulę.
  • Nastęnie przy pomocy dźwigu przesuń ją na prawą stronę.
  • Odejdź od piedestału i podejdź do drugiego, który znajduje się nieco niżej.
  • Drugi piedestał uruchomi windę, która zabierze nas wraz z dźwigiem i kulą na górę.
  • Kiedy winda się zatrzyma, wróć do piedestału kontrolującego dźwig. Pojedyncze wciśnięcie przycisku akcji uruchomi ramię wysięgnika, który automatycznie umieści windę/kulę na podwieszeniu.
  • Odejdź od piedestału i idź dookoła windy/kuli.
  • Zobaczysz tam kolejny piedestał, którego aktywowanie przesunie windę/kulę w inne miejsce i stworzy przejście.
  • Wróć do platformy z dźwigiem i wejdź do windy/kuli, która przed chwilą znalazła się na swoim miejscu. Zabierze nas do ostatniej części trzeciego aktu.

Goryle i ulepszenie klucza/pilota

  • Po opuszczeniu windy/kuli skieruj się na prawo.
  • Po krótkiej scence, idź dalej. Znajdziesz tu pomieszczenie z jajnikami, a za nim dozownik amunicji.
  • Cofnij sie i wyjdź z pomieszczenia z jajnikami - kieruj się w prawo. Po lekkim skręcie, idź dalej prosto tunelem prowadzącym w dół, a na jego końcu skręć w lewo.
  • Uważaj na przeciwników - możesz ich ominąć.
  • Kiedy przejdziesz przez zepsutą windę/kulę, poszukaj tunelu po lewej stronie.
  • Na końcu tunelu znajdziesz piedestał ze szparą. Należy aktywować go trzymając w dłoni pierwszą broń - przełącz się na nią przyciskiem kierunkowym w lewo na kontrolerze lub klawiszem numerycznym 1 na klawiaturze.
  • Aktywuj cokół, by otworzyć bramę.
  • Przejdź przez bramę i idź na do jedynego otwartego przejścia. Oświetlają je dwie lampy.
  • Po lewej zauważysz krwawe przejście i potwora przypominającego nieco goryla. Jest bardzo silny, ma duzo zdrowia i potrafi szarzować jak byk, ale jest dość powolny i mało zwrotny.
  • Poczekaj, aż potwór opuści ciasne przejście, a nastepnie szybko go omiń i pobiegnij w miejsce, z którego przyszedł.
  • Wbiegnij do oświetlonego tunelu, który zobaczysz po lewej stronie, następnie kieruj się prawą stroną okrągłego pomieszczenia.
  • Znajdziesz kolejny cokół ze szparą na pierwszą broń. Aktywuj go, by odciąć drogę bestii i odblokować dla siebie przejście dalej.
  • Idź dalej, mijając wejście po prawej - nie ma tam nic przydatnego.
  • Podążąj krętą, ale jedyną ścieżką do szerokiego korytarza. Na jego końcu - tuż za mięsną naroślą - znajdziesz małą windę.
  • Jedź na wyższe piętro.
  • Po wyjściu z windy idź w prawo - znajdziesz tam piedestał ze szparą na broń, który odblokuje przejście na niższym piętrze. Na lewo od windy są zamknięte drzwi, których na razie nie otworzysz.
  • Wróć windą na dół i skręć w lewo.
  • Podążaj w kierunku nowo otwartego przejścia i staraj się omijać wrogów stojących na drodze.
  • Za otwartym przejściem szukaj po lewej stronie pomieszczenia ze świecącą czerwoną naroślą, która wisi z sufitu.
  • Po prawej będzie piedestał ze szparą na broń. Aktywuj go, by otworzyć bramę.
  • Przejdź przez otwartą bramę i skorzystaj z urzadzenia, które ulepszy klucz/pilot tak, by mógł otwierać zamki z trzema lampkami. Znajdziesz tu też dozownik amunicji.
  • Ponownie skorzystaj z cokołu ze szparą, by otworzyć przejście prowadzące z powrotem do małej windy. Po drugiej stronie ogrodzenia pojawi się stwór przypominający goryla, więc przygotuj się, by go ominąć i uciekać w kierunku windy, gdy tylko brama sie otworzy.
  • Omiń stwora i wróć tą samą drogą do windy.
  • Wjedź na górę, a gdy tam dotrzesz - od razu skieruj się w lewo do zamkniętych drzwi. Otwórz je przy pomocy klucza/pilota.
  • Zaraz za drzwiami jest dozownik uzupełniający apteczkę.
  • Wejdź do windy/kuli stojącej na końcu korytarza i wjedź nią na górę.
  • Po wyjściu z windy/kuli przełącz się na pistolet i zestrzel potwora-robaka, który wisi w korytarzu na wprost.
  • Przejdź tym korytarzem i kieruj się na prawo, omijając wrogów.
  • Tunele pełne mięsa prowadzą do małego rozwidlenia. Wybierz ścieżkę po lewej.
  • Na drodze stanie nam stwór-goryl. Lepiej unikać bezpośredniej walki. Kiedy go zobaczysz, wycofaj się nieco na bardziej przestronną część korytarza i poczekaj na odpowiedni moment, by ominąć potwora.
  • Biegnij na wprost - do oświetlonego korytarza. Na końcu znajdziesz windę, która zabierze nas na dół.
  • Po opuszczeniu windy kieruj się cały czas prosto. Gdy dotrzesz do pomieszczenia pełnego zielonej mgły i mięsistych wypustek - rozpocznie się czwarty akt gry Scorn.

Następnie: Scorn - Akt 4: wielki stwór, korytarze i strzelba

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 3: zagadka z windą, zagadki logiczne z obracaniem rdzeni i pistolet

Zobacz także