Skip to main content

Scorn - Akt 5: katedra, jaja z płodami, golemy, granatnik

Jak rozwiązać zagadkę z jajami i pokonać golemy.

Dotarliśmy do dziwnej kolejki, która zabrała nas w zupełnie nowe miejsce. Pora przejść przez monumentalną katedrę. To już ostatni akt gry Scorn.

W katedrze nie ma zwykłych przeciwników, czeka nas jednak dość długa i wyczerpująca walka z bossem. Wcześniej będziemy musieli rozwiązać łamigłówkę z płodami.


Na tej stronie:


Słoik, jaja i płody

  • Po wyjściu z kolejki podążaj jedyną drogą. Gdy zobaczysz katedrę, pójdź ścieżką po lewej i wejdź do budynku.
  • Gdy znajdziesz się wewnątrz, trzymaj się lewej strony i wejdź w pierwsze drzwi po lewej.
  • Podążaj spiralnymy schodami na dół. W następnym pomieszczeniu zobaczysz dwie „ciężarne” figury leżące na stołach - na podwyższeniu po prawej. Podejdź do tej po lewej i aktywuj przełącznik. Zdobędziesz słoik, który trzeba napełnić ekstraktem z płodów.
  • Schodząc z podwyższenia, na którym znajdują się „ciężarne” figury, udaj sie na wprost.
  • Na końcu korytarza jest specjalna maszyna, w której należy umieścić słoim. Gdy to zrobisz, tuz obok otworzy się przejście. Wejdź do pomieszczenia.
  • Po prawej zobaczysz oświetloną wnękę, a w niej dwa jaja z płodami (1), dystrybutor amunicji (2) oraz urządzenie do uzupełniania apteczki (3).
  • Skorzystaj z dystrybutorów i przeładuj broń, jeśli masz taką potrzebę.
  • Podnieś jedno z jaj i udaj się wgłąb pomieszzenia. Pod ścianą na wprost od wejścia znajduje się golem bez kończyn. Podejdź do niego i umieść jajo w jego otwartym brzuchu.
  • Gdy golem zacznie się ruszać - rozbij jajo. Martwy płód wypadnie ze środka i będzie można go podnieść.
  • Zabierz płód do maszyny, w której przed chwilą umieściliśmy słoik i aktywują ją, by pozyskać ekstrakt.
  • Po scence wróć do pomieszcznia z dwoma „ciężarnymi” figurami i aktywuj tę znajdującą się na lewo od wejścia.
  • Figura „zakwitnie” po wstrzyknięciu ekstraktu. Teraz musimy zrobić to samo z drugą figurą, jednak słoik jest pusty, więc trzeba będzie pozyskać esencję z dwóch płodów.
  • Wróć do maszyny w korytarzu, zostaw w niej słoik i podnieś drugie jajo stojące na piedestale przy dystrybutorach.
  • Ponownie umieść jajo w golemie. Tym razem będzie jednak trudniej, ponieważ golem ożyje i nawiąże się walka.

Walka z bossem - pierwszy golem i granatnik

  • Walka może początkowo wydawać się trudna, jednak wystarczy pozostawać w ruchu i kryć się za kościaną klatką oraz atakować wyłącznie w odpowiednim momencie. Golem korzysta z granatnika, jednak pociski poruszają się stosunkowo wolno.
  • Postaraj się krążyć wokół klatki i odsuwać od lecących granatów - zwykle atak następuje serią po 2-3 strzały.
  • Po kilku oddanych strzałach, golem będzie musiał przeładować, a po jego obu stronach pojawią się dwa mięsne worki. Trzeba je zniszczyć, jednak ataki są skuteczne tylko wtedy, gdy worki sa nabrzmiałe, a golem przeładowuje.
  • Każdy worek wytrzymuje maksymalnie dwa celne strzały ze strzelby, jednak podczas pojedynczego przeładowania jest czas tylko na jeden atak.
  • Po każdym trafieniu odsuwaj się na bezpieczną pozycję i unikaj granatów, aż pojawi się kolejna okazja do ataku.
  • Po zniszczeniu obu worków (łącznie potrzeba czterech trafień ze strzelby), golem padnie na kolana. To jeszcze nie koniec walki, ale to dobry moment, by uzupełnić amunicję i napełnić apteczkę.
  • Podejdź do golema i spróbuj aktywować granatnik przytwierdzony do jego ramienia. Uruchomi się krótka scenka, po której rozpocznie się druga faza walki.
  • Golem będzie teraz nieco bardziej agresywny i zacznie częściej szarżować całym ciałem.
  • Miej stwora na oku - co jakiś czas pancerz na jego brzuchu będzie się otwierał, odsłaniając jajo. Celny strzał moze zakończyć walkę.
  • Dobrą - choć ryzykowną - okazją do ataku jest też moment, gdy szarżuje w naszym kierunku. Należy celować w brzuch.
  • Po kilku celnych trafieniach, golem padnie na kolana. Płód wypadnie na ziemię.
  • Podejdź do golema i aktywuj granatnik. Nasza postać autoamtycznie podniesie też płód, który trzeba zanieść do maszyny w korytarzu.
  • Esencja wypełni półowę słoika. Wróc do pomieszcznia, w którym odbywała się walka z bossem.
  • Po drodze uruchomi sie scenka, po której nie będzie można korzystać z innych broni poza granatnikiem.
  • Po wejściu do pomieszczenia rozejrzyj sie za płytą naciskową, która jest po prawej stronie. Stań na niej.
  • Podniesie się roleta na wprost płyty naciskowej. Wystrzel z granatnika tak, by by granat wpadł do środka. Nastąpi eksplozja, po której otworzy się brama na lewo.
  • Podnieś jajo, które się tam znajduje i umieść je w golemie.

Walka z bossem - drugi golem

  • Starcie z drugim golemem jest nieco prostsze, ponieważ jeden celny strzał wystarczy, by zakończyć walkę. Problem w tym, że musi to być bardzo celny strzał.
  • Sama potyczka wygląda dość podobnie - należy unikać granatów i krążyć wokół jednej z kościanych klatek.
  • Gdy golem zacznie przeładowywać swój granatnik, to na jego plecach otworzy się zasobnik z amunicją.
  • Musisz szybko stanąć za plecami golema i trafić granatem do środka otwartego zasobnika na amunicję, który znajduje się na jego plecach.
  • Jeżeli zabraknie ci granatów, to możesz uzupełnić je z zasobnika na plecach pierwszego golema, którego ciało nadal znajduje się w pomieszczeniu.
  • Po pokonaniu drugiego golema podnieś płód i zanieś go do maszyny w korytarzu.
  • Po chwili słoik będzie juz pełen ekstraktu, więc można zanieść go do drugiej „ciężarnej” figury.
  • Niestety - po drodze uruchomi się scenka, podczs której narośl pokryje w całości dłonie naszej postaci, co uniemozliwi korzystanie z niektóych przedmiotów - nie można też aktywować figury.
  • Pozostaje znaleźć sposób na pozbycie się narośli - szczegóły znajdziesz na następnej stronie.

Następnie: Scorn - Akt 5: zrywanie ręki, płyty naciskowe, narośl

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 4: zagadka z obrotową kolumną i labiryntem

Zobacz także