Scorn - Akt 5: katedra, jaja z płodami, golemy, granatnik
Jak rozwiązać zagadkę z jajami i pokonać golemy.
Dotarliśmy do dziwnej kolejki, która zabrała nas w zupełnie nowe miejsce. Pora przejść przez monumentalną katedrę. To już ostatni akt gry Scorn.
W katedrze nie ma zwykłych przeciwników, czeka nas jednak dość długa i wyczerpująca walka z bossem. Wcześniej będziemy musieli rozwiązać łamigłówkę z płodami.
Na tej stronie:
Słoik, jaja i płody
- Po wyjściu z kolejki podążaj jedyną drogą. Gdy zobaczysz katedrę, pójdź ścieżką po lewej i wejdź do budynku.
- Gdy znajdziesz się wewnątrz, trzymaj się lewej strony i wejdź w pierwsze drzwi po lewej.
- Podążaj spiralnymy schodami na dół. W następnym pomieszczeniu zobaczysz dwie „ciężarne” figury leżące na stołach - na podwyższeniu po prawej. Podejdź do tej po lewej i aktywuj przełącznik. Zdobędziesz słoik, który trzeba napełnić ekstraktem z płodów.
- Schodząc z podwyższenia, na którym znajdują się „ciężarne” figury, udaj sie na wprost.
- Na końcu korytarza jest specjalna maszyna, w której należy umieścić słoim. Gdy to zrobisz, tuz obok otworzy się przejście. Wejdź do pomieszczenia.
- Po prawej zobaczysz oświetloną wnękę, a w niej dwa jaja z płodami (1), dystrybutor amunicji (2) oraz urządzenie do uzupełniania apteczki (3).
- Skorzystaj z dystrybutorów i przeładuj broń, jeśli masz taką potrzebę.
- Podnieś jedno z jaj i udaj się wgłąb pomieszzenia. Pod ścianą na wprost od wejścia znajduje się golem bez kończyn. Podejdź do niego i umieść jajo w jego otwartym brzuchu.
- Gdy golem zacznie się ruszać - rozbij jajo. Martwy płód wypadnie ze środka i będzie można go podnieść.
- Zabierz płód do maszyny, w której przed chwilą umieściliśmy słoik i aktywują ją, by pozyskać ekstrakt.
- Po scence wróć do pomieszcznia z dwoma „ciężarnymi” figurami i aktywuj tę znajdującą się na lewo od wejścia.
- Figura „zakwitnie” po wstrzyknięciu ekstraktu. Teraz musimy zrobić to samo z drugą figurą, jednak słoik jest pusty, więc trzeba będzie pozyskać esencję z dwóch płodów.
- Wróć do maszyny w korytarzu, zostaw w niej słoik i podnieś drugie jajo stojące na piedestale przy dystrybutorach.
- Ponownie umieść jajo w golemie. Tym razem będzie jednak trudniej, ponieważ golem ożyje i nawiąże się walka.
Walka z bossem - pierwszy golem i granatnik
- Walka może początkowo wydawać się trudna, jednak wystarczy pozostawać w ruchu i kryć się za kościaną klatką oraz atakować wyłącznie w odpowiednim momencie. Golem korzysta z granatnika, jednak pociski poruszają się stosunkowo wolno.
- Postaraj się krążyć wokół klatki i odsuwać od lecących granatów - zwykle atak następuje serią po 2-3 strzały.
- Po kilku oddanych strzałach, golem będzie musiał przeładować, a po jego obu stronach pojawią się dwa mięsne worki. Trzeba je zniszczyć, jednak ataki są skuteczne tylko wtedy, gdy worki sa nabrzmiałe, a golem przeładowuje.
- Każdy worek wytrzymuje maksymalnie dwa celne strzały ze strzelby, jednak podczas pojedynczego przeładowania jest czas tylko na jeden atak.
- Po każdym trafieniu odsuwaj się na bezpieczną pozycję i unikaj granatów, aż pojawi się kolejna okazja do ataku.
- Po zniszczeniu obu worków (łącznie potrzeba czterech trafień ze strzelby), golem padnie na kolana. To jeszcze nie koniec walki, ale to dobry moment, by uzupełnić amunicję i napełnić apteczkę.
- Podejdź do golema i spróbuj aktywować granatnik przytwierdzony do jego ramienia. Uruchomi się krótka scenka, po której rozpocznie się druga faza walki.
- Golem będzie teraz nieco bardziej agresywny i zacznie częściej szarżować całym ciałem.
- Miej stwora na oku - co jakiś czas pancerz na jego brzuchu będzie się otwierał, odsłaniając jajo. Celny strzał moze zakończyć walkę.
- Dobrą - choć ryzykowną - okazją do ataku jest też moment, gdy szarżuje w naszym kierunku. Należy celować w brzuch.
- Po kilku celnych trafieniach, golem padnie na kolana. Płód wypadnie na ziemię.
- Podejdź do golema i aktywuj granatnik. Nasza postać autoamtycznie podniesie też płód, który trzeba zanieść do maszyny w korytarzu.
- Esencja wypełni półowę słoika. Wróc do pomieszcznia, w którym odbywała się walka z bossem.
- Po drodze uruchomi sie scenka, po której nie będzie można korzystać z innych broni poza granatnikiem.
- Po wejściu do pomieszczenia rozejrzyj sie za płytą naciskową, która jest po prawej stronie. Stań na niej.
- Podniesie się roleta na wprost płyty naciskowej. Wystrzel z granatnika tak, by by granat wpadł do środka. Nastąpi eksplozja, po której otworzy się brama na lewo.
- Podnieś jajo, które się tam znajduje i umieść je w golemie.
Walka z bossem - drugi golem
- Starcie z drugim golemem jest nieco prostsze, ponieważ jeden celny strzał wystarczy, by zakończyć walkę. Problem w tym, że musi to być bardzo celny strzał.
- Sama potyczka wygląda dość podobnie - należy unikać granatów i krążyć wokół jednej z kościanych klatek.
- Gdy golem zacznie przeładowywać swój granatnik, to na jego plecach otworzy się zasobnik z amunicją.
- Musisz szybko stanąć za plecami golema i trafić granatem do środka otwartego zasobnika na amunicję, który znajduje się na jego plecach.
- Jeżeli zabraknie ci granatów, to możesz uzupełnić je z zasobnika na plecach pierwszego golema, którego ciało nadal znajduje się w pomieszczeniu.
- Po pokonaniu drugiego golema podnieś płód i zanieś go do maszyny w korytarzu.
- Po chwili słoik będzie juz pełen ekstraktu, więc można zanieść go do drugiej „ciężarnej” figury.
- Niestety - po drodze uruchomi się scenka, podczs której narośl pokryje w całości dłonie naszej postaci, co uniemozliwi korzystanie z niektóych przedmiotów - nie można też aktywować figury.
- Pozostaje znaleźć sposób na pozbycie się narośli - szczegóły znajdziesz na następnej stronie.
Następnie: Scorn - Akt 5: zrywanie ręki, płyty naciskowe, narośl
Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Scorn - Akt 4: zagadka z obrotową kolumną i labiryntem