Scorn - Akt 5: zrywanie ręki, płyty naciskowe, narośl
Jak pozbyć się narośli i ukończyć grę.
Pokonaliśmy dwa golemy i zdobyliśmy granatnik, ale tajemnicza narośl pokryła nasze ręce i nie możemy uzywać niektórych przedmiotów.
Zanim będzie można tchnąć życie w ostatnią „ciężarną” figurę, trzeba pozbyć się narośli. Na tej stronie dowiesz się, jak tego dokonać.
Na tej stronie:
Zrywanie rąk i płyty naciskowe
- Zaczynamy w korytarzu prowadzącym z pomieszczenia, w którym walczyliśmy z golemami do komnaty z dwiema „ciężarnymi” figurami. Po wyjściu z korytarza pójdź od razu w prawo do spiralnych schodów, ale nie idź na górę.
- Zamiast tego, zejdź schodami na dół.
- Na wprost od wejścia znajdziesz pierwszą płytę naciskową - stań na niej i wystrzel granat w okno, które się otworzy.
- W wyniku eksplozji otworzy się brama na wprost.
- Zanim przez niąa przejdziesz, rozejrzyj się dookoła. Po lewej znajdziesz ciało golema, w którym możesz uzupełnić granaty. Bliżej bramy znajduje się zębate urządzenie, które pozwoli zerwać narośl z ręki.
- Narośl odrośnie po chwili - nie zdążysz wrócić do komnaty z figurami.
- Każde użycie maszyny zabiera też sporo zdrowia, zachowaj więc ostrożność.
- Użyj maszyny, by tymczasowo uwolnić rękę. Szybko przebiegnij przez bramę i od razu skręć w prawo - znajdziesz tam wrota zamknięte na zamek z czterema lampkami. Użyj klucza/pilota i biegnij dalej.
- Jeżeli narośl odrośnie, to tuż obok nowo otwartych wrót znajdziesz kolejną maszynę do zrywania narośli. Jest tu też maszyna do uzupełniania apteczki. Skorzystaj z niej w razie potrzeby i przejdź przez wrota.
- Zobaczysz kolejną płytę naciskową. Stań na niej i przygotuj się do strzału z granatnika.
- Trzeba trafić w okno znajdujące się w dalszej części pomieszczenia. Należy jednak poczekać na odpowiedni moment, by móc oddać czysty strzał.
- Na prawo od płyty naciskowej znajdziesz ciało golema z zapasem amunicji do granatnika - pamiętaj, że nie można podnieść amunicji, jeśli wcześniej nie zerwało się narośli z ręki.
- Po celnym trafieniu, brama na wprost stanie otworem. Tuż za nią znajduje się ulepszenie klucza/pilota - od teraz otwierać będzie zamki z pięcioma lampkami. Pamiętaj, by skorzystać z maszyny do zrywania narośli przed ulepszeniem klucza/pilota.
- Odwróć się i wróć do głównej komnaty. Podejdź do pierwszej maszyny zrywającej narośl.
- Użyj maszyny, po czym natychmiast odwróć się w prawo i biegnij na wprost przez okrągłą platformę, prosto do drzwi z zamkiem na pięć lampek.
- Użyj klucza/pilota i wróć do maszyny do zrywania narośli.
Usuwanie pasożyta
- Jeszcze raz przebiegnij na wprost przez okrągłą platformę, następnie przez nowo otwarte drzwi i jak najprędzej dostań się do dziwnej maszyny.
- Uruchom ją, nim narośl ponownie pokryje ręce naszej postaci.
- Kamera przeniesie się nad naszą postać. Wyceluj w głowę pasożyta, a następnie wciśnij przycisk akcji, by dokonać operacji usunięcia nieproszonego gościa.
- Narośl nie będzie stanowiła juz problemu, ale droga na wprost została zablokowana. Wróć do okrąglego pomieszczenia i skieruj się na prawo.
- Znajdziesz tam cokół z przełącznikiem, który otworzy bramę.
Droga ku końcowi
- Przejdź na zewnątrz i podążaj ścieżką do wnętrza katedry. Jest tylko jedna droga.
- Wewnątrz katedry skieruj się na lewo i znajomą ścieżką idź do pomieszczenia z dwiema „ciężarnymi” figurami. Aktywuj tę po prawej, bu uruchomić windę.
- Gdy znajdziesz się juz na górze, odwróć się - tuż obok znajduje się dziwne urządzenie. Skorzystaj z niego.
- Po scence przerywnikowej zyskasz zdolność przełączania się między dwoma ciałami. Służy do tego przycisk X na kontrolerze lub spacja na klawiaturze.
- Udaj się po schodach na górę. Po prawej znjadziesz urzadzenie, które przymocuje klucz do ręki naszej postaci, a na wprost cokół, który należy aktywować po zdobyciu klucza.
- Aktywuj przełącznik i przełącz się na drugie ciało.
- Po przebudzeniu podejdź do mechanicznego „chirurga” i zabierz swoje stare ciało.
- Zanieś je na szczyt schodów, a następnie w kierunku bramy. Stań na płycie naciskowej, by otworzyć bramę.
- Idź dalej.
- To wszystko. Możesz teraz obejrzeć jedyne zakończenie gry Scorn.
Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Scorn - Akt 5: katedra, jaja z płodami, golemy, granatnik