Skip to main content

Scorn - Akt 5: zrywanie ręki, płyty naciskowe, narośl

Jak pozbyć się narośli i ukończyć grę.

Pokonaliśmy dwa golemy i zdobyliśmy granatnik, ale tajemnicza narośl pokryła nasze ręce i nie możemy uzywać niektórych przedmiotów.

Zanim będzie można tchnąć życie w ostatnią „ciężarną” figurę, trzeba pozbyć się narośli. Na tej stronie dowiesz się, jak tego dokonać.


Na tej stronie:


Zrywanie rąk i płyty naciskowe

  • Zaczynamy w korytarzu prowadzącym z pomieszczenia, w którym walczyliśmy z golemami do komnaty z dwiema „ciężarnymi” figurami. Po wyjściu z korytarza pójdź od razu w prawo do spiralnych schodów, ale nie idź na górę.
  • Zamiast tego, zejdź schodami na dół.
  • Na wprost od wejścia znajdziesz pierwszą płytę naciskową - stań na niej i wystrzel granat w okno, które się otworzy.
  • W wyniku eksplozji otworzy się brama na wprost.
  • Zanim przez niąa przejdziesz, rozejrzyj się dookoła. Po lewej znajdziesz ciało golema, w którym możesz uzupełnić granaty. Bliżej bramy znajduje się zębate urządzenie, które pozwoli zerwać narośl z ręki.
  • Narośl odrośnie po chwili - nie zdążysz wrócić do komnaty z figurami.
  • Każde użycie maszyny zabiera też sporo zdrowia, zachowaj więc ostrożność.
  • Użyj maszyny, by tymczasowo uwolnić rękę. Szybko przebiegnij przez bramę i od razu skręć w prawo - znajdziesz tam wrota zamknięte na zamek z czterema lampkami. Użyj klucza/pilota i biegnij dalej.
  • Jeżeli narośl odrośnie, to tuż obok nowo otwartych wrót znajdziesz kolejną maszynę do zrywania narośli. Jest tu też maszyna do uzupełniania apteczki. Skorzystaj z niej w razie potrzeby i przejdź przez wrota.
  • Zobaczysz kolejną płytę naciskową. Stań na niej i przygotuj się do strzału z granatnika.
  • Trzeba trafić w okno znajdujące się w dalszej części pomieszczenia. Należy jednak poczekać na odpowiedni moment, by móc oddać czysty strzał.
  • Na prawo od płyty naciskowej znajdziesz ciało golema z zapasem amunicji do granatnika - pamiętaj, że nie można podnieść amunicji, jeśli wcześniej nie zerwało się narośli z ręki.
  • Po celnym trafieniu, brama na wprost stanie otworem. Tuż za nią znajduje się ulepszenie klucza/pilota - od teraz otwierać będzie zamki z pięcioma lampkami. Pamiętaj, by skorzystać z maszyny do zrywania narośli przed ulepszeniem klucza/pilota.
  • Odwróć się i wróć do głównej komnaty. Podejdź do pierwszej maszyny zrywającej narośl.
  • Użyj maszyny, po czym natychmiast odwróć się w prawo i biegnij na wprost przez okrągłą platformę, prosto do drzwi z zamkiem na pięć lampek.
  • Użyj klucza/pilota i wróć do maszyny do zrywania narośli.

Usuwanie pasożyta

  • Jeszcze raz przebiegnij na wprost przez okrągłą platformę, następnie przez nowo otwarte drzwi i jak najprędzej dostań się do dziwnej maszyny.
  • Uruchom ją, nim narośl ponownie pokryje ręce naszej postaci.
  • Kamera przeniesie się nad naszą postać. Wyceluj w głowę pasożyta, a następnie wciśnij przycisk akcji, by dokonać operacji usunięcia nieproszonego gościa.
  • Narośl nie będzie stanowiła juz problemu, ale droga na wprost została zablokowana. Wróć do okrąglego pomieszczenia i skieruj się na prawo.
  • Znajdziesz tam cokół z przełącznikiem, który otworzy bramę.

Droga ku końcowi

  • Przejdź na zewnątrz i podążaj ścieżką do wnętrza katedry. Jest tylko jedna droga.
  • Wewnątrz katedry skieruj się na lewo i znajomą ścieżką idź do pomieszczenia z dwiema „ciężarnymi” figurami. Aktywuj tę po prawej, bu uruchomić windę.
  • Gdy znajdziesz się juz na górze, odwróć się - tuż obok znajduje się dziwne urządzenie. Skorzystaj z niego.
  • Po scence przerywnikowej zyskasz zdolność przełączania się między dwoma ciałami. Służy do tego przycisk X na kontrolerze lub spacja na klawiaturze.
  • Udaj się po schodach na górę. Po prawej znjadziesz urzadzenie, które przymocuje klucz do ręki naszej postaci, a na wprost cokół, który należy aktywować po zdobyciu klucza.
  • Aktywuj przełącznik i przełącz się na drugie ciało.
  • Po przebudzeniu podejdź do mechanicznego „chirurga” i zabierz swoje stare ciało.
  • Zanieś je na szczyt schodów, a następnie w kierunku bramy. Stań na płycie naciskowej, by otworzyć bramę.
  • Idź dalej.
  • To wszystko. Możesz teraz obejrzeć jedyne zakończenie gry Scorn.

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 5: katedra, jaja z płodami, golemy, granatnik

Zobacz także